Hoe zorgen we ervoor dat je na bijna 15 jaar en imposante groei nog steeds hét WhiteVision-gevoel ervaart?

Algemeen 5 juni 2019

Als trouwe volger van WhiteVision weet je inmiddels misschien dat wij je graag op de hoogte houden van het reilen en zeilen van ons team. Middels blogs, klantcases en whitepapers willen we jou als lezer de mogelijkheid bieden om kennis te maken met onze organisatie en oplossingen. Dat doen we niet alleen – we hebben goede mensen die ons hierbij helpen, onder andere door interviews af te nemen of artikelen te schrijven. En ik vind het natuurlijk geweldig wanneer wij van hen horen hoe positief een klant zich tijdens een interview heeft uitgelaten over ons als bedrijf – of, als het helemaal losgaat, over mij als directeur van WhiteVision. Het is mij er niet om te doen om complimenten te krijgen, maar het is wel heel eervol om te worden gezien als het gezicht van een succesvol bedrijf. Tegelijkertijd baart het me zorgen, want in zekere zin doet dit tekort aan het WhiteVision-team. Zonder de inzet van onze mensen hadden we ons huidige succes immers nooit kunnen behalen.

Samen uitbouwen aan de hand van onze leidende principes

WhiteVision ben ik gestart vanuit mijn zolderkamer. In een periode waarin ik een gezin aan het stichten was, zegde ik mijn baan op en leverde ik alle verworvenheden – vast inkomen, leaseauto, laptop en telefoon van de zaak – in. Vervolgens klopte ik op een grote hoeveelheid deuren om héél veel gesprekken te voeren. Uiteindelijk leidde dit tot de WhiteVision-oplossing voor inkoopfactuurverwerking en schonken onze eerste klanten ons hun vertrouwen. Daarvan kregen we energie. We wilden het nog beter doen – méér klanten helpen de beste oplossing te bereiken. Met de mensen die vanaf het eerste uur bij WhiteVision waren, zijn we gaan bouwen – en zo vormden we een krachtige basis.

Naarmate het aantal klanten groeide – van 1 naar 20 naar 100 – groeide ook de organisatie. Het werd steeds belangrijker om samen naar hetzelfde doel toe te werken. Het maken van keuzes hoorde daarbij. Daarom stelden we de nodige vragen: Kunnen we nog steeds vertrouwen op het eerste kompas? In welke toepassing willen we écht blijven uitblinken? In welk type product en in welke partnerships geloven we? Hoe passen de kwaliteiten van onze mensen in de veranderende organisatie? Hoewel mijn achternaam direct verbonden is met onze bedrijfsnaam, zou ik dit alles nooit alleen hebben kunnen doen. Alleen door de samenwerking van al die inspirerende, hardwerkende collega’s kunnen we dát realiseren wat we met zijn allen zo belangrijk vinden: langdurige relaties met tevreden klanten, ondernemerschap en de beste eigen producten.

De ‘1.000-klanten’-grens: nieuwe fase, zelfde (WhiteVision-)gevoel

Dit jaar verwachten we de magische grens van 1.000 klanten te overschrijden. Dan breekt er voor ons allemaal weer een hele nieuwe fase aan. Een waarin we met een nóg groter team zullen samenwerken om nóg meer klanten te helpen. Maar helpen alleen is niet genoeg. Er is één cruciale voorwaarde: we moeten het WhiteVision-gevoel blíjven verankeren in het huidige én toekomstige team. Want alleen dan kunnen we het succes uitbouwen met nog meer klanten.

Wil jij het WhiteVision-gevoel introduceren en ervaren binnen jóuw organisatie? Neem gerust contact op met mij of een van mijn collega’s en laat je verrassen door ons en onze mooie oplossingen.

Meer weten?

Onze meest gelezen blogs

WhiteVision als werkgever

Hoe helpen wij mensen hun plek te vinden?

lees blog

Start nu om voor de zomer live te zijn!

Ga nú aan de slag met procesoptimalisatie

lees blog

OCR-software, de volgende stap

Wat is de volgende stap op OCR-gebied?

lees blog