Terugkijken: Orderbevestigingen automatisch verwerken, herkennen en matchen

Liever minder tijd besteden aan controles en mutaties? Optimaliseer je proces!

 

Als je in je organisatie met bestellingen werkt, ontvang je regelmatig orderbevestigingen die je wilt vergelijken met de inkooporders. Tijdens dit (veelal handmatige) proces signaleer je afwijkingen zoals verschillen in prijs, aantallen, afwijkende leverdata en onverwachte kosten. Het is vaak veel werk om deze wijzigingen te corrigeren in je ERP- systeem. Je controleert regel voor regel waar de afwijkingen zitten en dat is een tijdrovende klus. Zeker omdat geen orderbevestiging qua lay-out hetzelfde is.

Met het webinar ‘Orderbevestigingen automatisch inlezen’ zie je hoe dit eenvoudiger kan. We demonstreren – met behulp van onze software – het hele proces. Van het uitlezen en herkennen van orderbevestigingen uit de mailbox tot aan het automatisch signaleren van afwijkingen met de bestelling of inkooporder. De documenten worden automatisch gekoppeld, zodat ze als set het systeem in kunnen en zichtbaar worden in je ERP-systeem.

Zo heb je tijdig inzicht in afwijkingen, houd je grip op je communicatie en planning binnen de organisatie én zorg je voor een betrouwbare administratie.

Schrijf je in

Laat je gegevens achter en kijk dit webinar direct terug!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kamp jij met een of meerdere van de volgende uitdagingen?

  • Je bent veel tijd kwijt met het handmatig controleren en signaleren van afwijkingen op orderbevestigingen en inkooporders.
  • Je wilt automatiseren op de orderadministratie, maar weet niet precies wat de gevolgen zullen zijn of waar je moet beginnen.
  • Je mist overzicht omdat je op meerdere plekken in je administratie gegevens vastlegt.
  • De controle van orderbevestigingen met inkooporders verloopt moeizaam, omdat je zelf niet alles overziet.
  • De financiële bewaking bij projecten is complex – de vastlegging in het administratieve systeem ligt in jouw handen.

Elimineer handmatig werk rondom orderbevestigingen

kijk dit webinar terug!

Hoe helpt dit webinar jou?

Na het webinar ‘Orderbevestigingen automatisch verwerken’ heb je inzicht in hoe je tijd bespaart doordat er geen handmatige controle meer hoeft plaats te vinden. Hierdoor verklein je de foutmarge omdat verschillen direct gezien worden en kunnen worden bijgewerkt. Dit gaat zowel over aantallen en prijs maar ook over de verwachte leverdata. Zowel inkoop als magazijn, logistiek en productie ervaart hier voordeel van. Er is een overzichtelijk en efficiënt proces dat gelijk is voor elke order.

Voor wie is dit interessant?

  • Je bent verantwoordelijk voor de order en/of financiële administratie binnen jouw organisatie.
  • Je wilt handmatig werk rondom orderbevestigingen elimineren.
  • Je wilt minder tijd kwijt zijn aan controlewerkzaamheden, waarmee je projecten goed en tijdig kunt realiseren.
  • Je wilt optimaliseren, maar weet niet precies waar je moet beginnen en hoeveel impact dit op je organisatie of afdeling heeft.
  • Je werkt al met onze WhiteVision software (Extended of Professional pakket)

“Ik was vroeger minstens 10 minuten bezig met het controleren van een correcte orderbevestiging, laat staan als er afwijkingen waren. Met WhiteVision wordt dit volledig geautomatiseerd!”

 

Martin van Dorst, Magazijn Chef Techniek bij Horticoop Technical Services

Dit zeggen onze klanten

Van Rhijn Bouw

“WhiteVision is een partner die met je meedenkt op procesniveau en een adviserende rol aanneemt. Ik zou WhiteVision 100% aanbevelen!”

Koppeling: AFAS

Lees meer over deze case

Van Wanrooij

Minimalisering van handmatig werk: “De automatische herkenning levert ons heel veel efficiëntie en tijdbesparing op”

Koppeling: 4PS Construct

Lees meer over deze case

WhiteVision

  • Typ nooit meer gegevens over
  • Eenduidige verwerking van alle typen inkomende documenten: het verloopt altijd via hetzelfde proces
  • Goedkeuren op ieder moment en elke plaats (mobiel, tablet of desktop)
  • Raak nooit meer documenten kwijt
  • Koppel relevante bijlages aan documenten (zoals bestel-/aflever-/uitvoerdersbonnen)
  • Verwerk documenten -zowel met als zonder XML- rechtstreeks in je ERP-systeem

18+

jaar ervaring

24.000+

gebruikers

14.000.000+

documenten per jaar