Wat is het verschil tussen een goede implementatie en een héle goede implementatie?

Blogs 2018

Implementaties en automatiseringstrajecten verlopen niet altijd vlekkeloos. Dat weten we inmiddels allemaal. Hoewel een traject uiteindelijk meestal wel het gewenste resultaat oplevert, brengt het vaak véél meer tijd en kosten met zich mee dan vooraf was ingeschat. Bij WhiteVision is dat anders. Vanaf de start van onze onderneming is het krijgen en behouden van tevreden klanten cruciaal voor ons geweest – en die achterliggende gedachte heeft een diepgaande impact gehad op onze werkwijze. Natuurlijk lopen onze projecten ook niet altijd exact zoals gepland, maar gezien de enorme groei in het aantal klanten, de veelal positieve reacties op klantenvertellen.nl en de mond-tot-mondreclame voor onze oplossingen lijkt het erop dat we íets goed doen. Waar zit dat nu precies in?

WhiteVisions implementatieconsultant: de verbindende factor tussen disciplines

Bij implementatietrajecten zijn verschillende disciplines van de organisatie betrokken, omdat zij stuk voor stuk belang hebben bij het digitaliseren van inkoopfactuurverwerking. Zo is een financieel directeur verantwoordelijk voor een betrouwbare en actuele administratie. Medewerkers op de financiële administratie moeten hun taken binnen de daarvoor beschikbare tijd afhandelen. Fiatteurs van inkomende facturen dienen een direct overzicht te hebben in de projectvoortgang, zodat zij hun primaire taken kunnen voortzetten en toch weten wat er binnen een project gebeurt. Degene die de financiële applicatie beheert, moet het systeem zo stabiel mogelijk houden en met een minimale hoeveelheid maatwerk te maken hebben. En de ICT-afdeling heeft er baat bij wanneer netwerken snel zijn, databases niet vollopen en datalekken niet voorkomen. Kortom, er is sprake van een zeer grote diversiteit in betrokkenen en hun belangen. En waarschijnlijk is dat een belangrijke reden waarom automatiseringstrajecten vaak tegenvallen.

De specialisten van WhiteVision spelen een belangrijke rol in het verbinden van al deze verschillende belangen. De mensen die wij selecteren en opleiden, beschikken over inhoudelijke kennis die een groot spectrum beslaat – van procesoptimalisatie, inpassing in de huidige werkwijze en bestaande systemen tot de impact van en voorwaarden voor netwerk- en ICT-systemen. Enerzijds zijn ze hierdoor in staat om met de automatiseringsverantwoordelijke of applicatiebeheerder mee te praten en denken over ICT-kwesties. Anderzijds kunnen ze samen met de financieel verantwoordelijke tot een optimale procesbeschrijving of -definitie komen waarin alle facetten voldoende aan bod komen.

Kort gezegd: de implementatieconsultant van WhiteVision is de verbindende factor die inhoudelijk met alle betrokken disciplines kan meepraten. Daardoor zorgt hij ervoor dat implementaties wél binnen de gestelde tijd worden uitgevoerd (of dit nu 2 uur voor een eenvoudige oplossing is of 10 dagen voor een groot systeem) en dat deze sneller het verwachte voordeel opleveren. Zo maakt WhiteVision het verschil tussen een goede en een optimale implementatie.

Altijd een stapje beter: óók voor jouw organisatie?

Waarom wij hier zoveel moeite in steken? Simpel: WhiteVision wil alles altijd een stapje beter doen. Zaken tot op de bodem uitzoeken en hulp bieden op alle vlakken zijn verankerd in ons DNA. Het brede kennisspectrum is daarom niet alleen aanwezig onder onze implementatieconsultants. Ook onze andere teams – waaronder die op het gebied van support, softwareontwikkeling en sales – zijn breed onderlegd.

Benieuwd hoe we deze kennis kunnen inzetten om jóuw oplossing optimaal en tijdig te implementeren, zodat je er snel de vruchten van kunt plukken? Neem gerust contact met ons op. We bespreken de mogelijkheden graag met je.