Tijdsbesparing tips?

Inkomende documenten verwerken: wat is de volgende stap? Op naar de toekomst!

Repeterend werk en handmatige handelingen wil je zoveel mogelijk beperken. Want daarmee haal je niet het meeste uit jezelf. Bovendien werk je zo ook niet erg efficiënt. Wat als je dit soort taken allemaal kunt automatiseren, zodat je veel meer tijd overhoudt voor werk waarvan je gelukkiger wordt en waarmee je meer waarde toevoegt voor de organisatie?

Die gedachte vormt de basis voor het (door)ontwikkelen van onze oplossingen. De gebruiker staat voor ons centraal: deze moet altijd eenvoudig met een systeem kunnen werken. Daarom sluiten onze oplossingen op zeer hoog niveau aan op bedrijfsprocessen. Hoe deze ook zijn georganiseerd, het gebruiksgemak blijft bestaan.

Bij het continu doorontwikkelen van onze eigen software blijft dit een cruciale factor. Benieuwd naar wat je de komende tijd van ons mag verwachten op innovatiegebied? We praten je graag bij in deze blog.

Het doel: géén handmatig werk, wél de controle in jouw handen

Ons SMART-OCR-systeem is slim omdat het zelflerend is. Dit betekent dat het repeterende handelingen niet alleen automatiseert. Het gaat een stap verder. Hoe? Soms komt het voor dat het systeem een document niet in één keer correct verwerkt. Als gebruiker kun je dan eenvoudig aangeven wat er verkeerd is gegaan. Het lerende vermogen van de OCR-software zorgt ervoor dat het betreffende element de volgende keer wordt verwerkt op jouw manier.

Ons doel is om al het repeterende werk geautomatiseerd te laten verlopen. Jij moet alleen nog aan de mouw worden getrokken bij kleine afwijkingen die een mens even dient te bekijken. ‘Boekhouden met het licht uit‘, noemen we dat. De gedachte daarachter is dat jij zo min mogelijk eentonige handelingen hoeft te verrichten, maar dat je wel het overzicht bewaakt. De controle blijft in jouw handen, terwijl we de last van handmatig werk van je schouders halen. Om die balans te vinden, is een hoop innovatie nodig. En op dat gebied nemen we concrete stappen. Bijvoorbeeld door ons NextGen-platform te introduceren.

De volgende stap: wat biedt het NextGen-platform?

Met het NextGen-platform staat gebruiksvriendelijkheid zoals altijd voorop. De gebruikersinterface wordt bijvoorbeeld nóg eenvoudiger. En in welke vorm documenten ook binnenkomen, de software verwerkt ze allemaal op dezelfde manier. Daarvoor hoef jij geen enkele handeling meer te verrichten. Zo brengt het NextGen-platform je een flinke stap dichter bij boekhouden met het licht uit.

Andere elementen van het platform dragen hier natuurlijk ook aan bij. Zo  is de workflow-software nu voor alle pakketten beschikbaar, zodat je facturen ook met ons instappakket vlot en efficiënt kunt fiatteren. Daarnaast kun je met het NextGen-platform niet alleen inkoopfacturen, maar ook andere documenten gemakkelijk verwerken – serviceaanvragen, bijvoorbeeld. Ten slotte is het installeren van de oplossing nóg eenvoudiger geworden, ook als je van pakket wilt wisselen. Daarvoor hoef je het systeem namelijk niet meer opnieuw te installeren. Dit betekent dat je heel gemakkelijk kunt op- en afschalen. Schaal je op naar een uitgebreider pakket, dan blijft de oplossing makkelijk in gebruik: je kunt snel (zonder handleiding) aan de slag en je blijft met slechts 3 schermen werken.

Repeterende taken bij ‘de vorige generatie’ laten?

Wil je weten hoe het NextGen-platform jóuw werk efficiënter en leuker kan maken? Neem gerust eens contact met ons op. We bespreken de mogelijkheden graag met je.

Tips blijven ontvangen om meer te lezen over dit onderwerp?