Spring naar content

Inkomende documenten verwerken: wat is de volgende stap? Op naar de toekomst!

Repeterend werk en handmatige handelingen wil je zoveel mogelijk beperken. Want daarmee haal je niet het meeste uit jezelf. Bovendien werk je zo ook niet erg efficiënt. Wat als je dit soort taken allemaal kunt automatiseren, zodat je veel meer tijd overhoudt voor werk waarvan je gelukkiger wordt en waarmee je meer waarde toevoegt voor de organisatie?

Die gedachte vormt de basis voor het (door)ontwikkelen van onze oplossingen. De gebruiker staat voor ons centraal: deze moet altijd eenvoudig met een systeem kunnen werken. Daarom sluiten onze oplossingen op zeer hoog niveau aan op bedrijfsprocessen. Hoe deze ook zijn georganiseerd, het gebruiksgemak blijft bestaan.

Bij het continu doorontwikkelen van onze eigen software blijft dit een cruciale factor. Benieuwd naar wat je de komende tijd van ons mag verwachten op innovatiegebied? We praten je graag bij in deze blog.

Het doel: géén handmatig werk, wél de controle in jouw handen

Ons SMART-OCR-systeem is slim omdat het zelflerend is. Dit betekent dat het repeterende handelingen niet alleen automatiseert. Het gaat een stap verder. Hoe? Soms komt het voor dat het systeem een document niet in één keer correct verwerkt. Als gebruiker kun je dan eenvoudig aangeven wat er verkeerd is gegaan. Het lerende vermogen van de OCR-software zorgt ervoor dat het betreffende element de volgende keer wordt verwerkt op jouw manier.

Ons doel is om al het repeterende werk geautomatiseerd te laten verlopen. Jij moet alleen nog aan de mouw worden getrokken bij kleine afwijkingen die een mens even dient te bekijken. ‘Boekhouden met het licht uit‘, noemen we dat. De gedachte daarachter is dat jij zo min mogelijk eentonige handelingen hoeft te verrichten, maar dat je wel het overzicht bewaakt. De controle blijft in jouw handen, terwijl we de last van handmatig werk van je schouders halen. Om die balans te vinden, is een hoop innovatie nodig. En op dat gebied nemen we concrete stappen. Bijvoorbeeld door ons NextGen-platform te introduceren.

 

wv software next gen

De volgende stap: wat biedt het NextGen-platform?

Met het NextGen-platform staat gebruiksvriendelijkheid zoals altijd voorop. De gebruikersinterface wordt bijvoorbeeld nóg eenvoudiger. En in welke vorm documenten ook binnenkomen, de software verwerkt ze allemaal op dezelfde manier. Daarvoor hoef jij geen enkele handeling meer te verrichten. Zo brengt het NextGen-platform je een flinke stap dichter bij boekhouden met het licht uit.

Andere elementen van het platform dragen hier natuurlijk ook aan bij. Zo  is de workflow-software nu voor alle pakketten beschikbaar, zodat je facturen ook met ons instappakket vlot en efficiënt kunt fiatteren. Daarnaast kun je met het NextGen-platform niet alleen inkoopfacturen, maar ook andere documenten gemakkelijk verwerken – serviceaanvragen, bijvoorbeeld. Ten slotte is het installeren van de oplossing nóg eenvoudiger geworden, ook als je van pakket wilt wisselen. Daarvoor hoef je het systeem namelijk niet meer opnieuw te installeren. Dit betekent dat je heel gemakkelijk kunt op- en afschalen. Schaal je op naar een uitgebreider pakket, dan blijft de oplossing makkelijk in gebruik: je kunt snel (zonder handleiding) aan de slag en je blijft met slechts 3 schermen werken.

 

wv workflow telefoon

Repeterende taken bij ‘de vorige generatie’ laten?

Wil je weten hoe het NextGen-platform jóuw werk efficiënter en leuker kan maken? Neem gerust eens contact met ons op. We bespreken de mogelijkheden graag met je.

Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen
maart 2024

Mag je facturen digitaal bewaren?

Facturen digitaal bewaren: je hoort er steeds meer over, maar je kampt met de nodige vragen. Want mag dit eigenlijk wel? En zo ja, waar begin je dan? Hoewel er voor het digitaal boeken van inkoopfacturen tegenwoordig slimme oplossingen bestaan, is het archiveringsproces binnen veel organisaties nog steeds papiergebonden. Menig financieel-administratief medewerker is anno 2019 nog altijd veel tijd kwijt aan het opbergen van inkoopfacturen in mappen, die worden bewaard in kasten op het kantoor. Zo’n papieren archief maakt het terugvinden van een factuur op een later tijdstip óók een tijdrovende taak. Herkenbaar? Dan overweeg je misschien een efficiënter alternatief: facturen digitaal bewaren. Maar waarmee moet je rekening houden als je overstapt op een digitaal archief?
Artikel lezen

123