Spring naar content

Customer succes manager Tobias aan het woord

Bij Whitevision zetten we ons iedere dag in om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Maar wie zijn onze medewerkers nu eigenlijk? En hoe vinden zij het om bij Whitevision te werken? In dit artikel vertelt Tobias Meijll hoe hij is doorgegroeid van consultant tot customer success manager: “Ik heb veel ruimte om mijn werk zelfstandig in te richten, maar mijn collega’s zijn altijd beschikbaar om te helpen en een bijdrage te leveren aan onze gemeenschappelijke doelen.”

Wat betekent het om deel uit te maken van het Whitevision-team?

“Drie jaar geleden ben ik onderdeel geworden van Whitevision omdat ik graag bij een club wilde horen die gezamenlijk ergens voor gaat. Dat heb ik hier absoluut gevonden. En het doel spreekt mij aan: zelf ben ik ook altijd op zoek naar manieren om een efficiëntie boost te realiseren. Bij Whitevision kan ik dat doen voor klantprocessen én interne processen.

“Ook kan ik een mooie mix maken tussen het inplannen van mijn eigen taken en het bijdragen aan klantsucces. Er is een zichtbare relatie tussen mijn inspanningen en wat klanten met onze software bereiken. Dat motiveert mij! Daarnaast vind ik het heel prettig dat ik elke taak kan uitvoeren op de werkplek die daarbij past: op kantoor, thuis of bij een klant. Die afwisseling is fijn!”

Is het bij Whitevision belangrijk dat je ambitie toont?

“Zeker! Bij Whitevision ben ik begonnen als consultant. Maar het werk dat ik daarvoor deed, bestond uit het organiseren van bijeenkomsten, evenementen en workshops. Toen ik hier als consultant aan de slag ging, zag ik dat we bij Whitevision nog veel kansen konden benutten op dat gebied. Dat heb ik aangegeven. Daarop heb ik met Whitevision de positie van customer success manager gecreëerd om workshops en evenementen voor klanten én collega’s te organiseren. Dat is altijd mijn werk geweest: mensen bij elkaar brengen om samen verder te komen.

“Whitevision heeft dus echt gekeken hoe we mijn kwaliteiten zowel intern als extern optimaal kunnen benutten. Eén keer per kwartaal faciliteer ik bijvoorbeeld ook een terugblik op het afgelopen kwartaal en een vooruitblik op het komende kwartaal. Dat doe ik binnen ons team als procesbegeleider. Daar heb ik ook ervaring mee, dus ik vind het leuk om die ambitie verder te ontwikkelen!”

“Whitevision wil altijd een kwaliteitsniveau neerzetten waar het trots op is.” Tobias Meijll

Zelfstandig werken én willen samenwerken staan bij Whitevision centraal. Hoe zie jij de balans hiertussen terugkomen in je werk?

“Wanneer ik klanten help als consultant, doe ik dat vaak zelfstandig. Maar organiseer ik een evenement voor 30 klanten, dan werk ik samen met onze officemanager en de consultants die aanwezig zullen zijn. In het begin dacht ik veel zelf te moeten doen, want ik heb hiervoor 10 jaar als zelfstandige gewerkt. Maar ik kwam er gauw achter dat dit bij Whitevision niet hoeft. Je kan de verantwoordelijkheden neerleggen bij wie ze thuishoren. En met zijn allen zijn we heel goed in het vinden van de juiste balans. Het is ook fijn dat we elke maandag tijdens de teamlunch samen terugkijken op de afgelopen week. Dan bespreken we bijvoorbeeld wat er uit een training is gekomen en wat iedereen heeft bijgedragen, maar ook wat elke afdeling bezighoudt. Dat is leuk om te zien en je blijft betrokken bij elkaar!”

Whitevision streeft ernaar om topwerkgever te zijn. In hoeverre vind jij dat het bedrijf deze ambitie realiseert?

“Als Whitevision iets doet, doet het dat goed! Uitjes, borrels, trainingen en de ontwikkeling van medewerkers: Whitevision wil altijd een kwaliteitsniveau neerzetten waar het trots op is. Ik heb bijvoorbeeld echt de ruimte gekregen om mijn functie in te vullen — op zo’n manier dat dit gekoppeld is aan de ambities van het bedrijf én mijn eigen talenten en interesses. Dat is heel fijn. Daarnaast organiseert Whitevision regelmatig bijzondere sociale evenementen voor medewerkers, zoals een reis naar Marokko in het kader van ons 18-jarige bestaan. Ook voor onze ERP-partners organiseren we evenementen. En dat doen we tot in de puntjes, want half werk bestaat voor ons niet. Dat vind ik leuk aan Whitevision: het woord ‘top’ is leidend!”

Een van de leidende principes van Whitevision is ‘langdurige relaties met tevreden klanten’. Hoe zie jij dit terugkomen in de praktijk?

“Langdurige relaties ontwikkel je door te zorgen dat klanten blijven zien dat hun keuze voor Whitevision de juiste is geweest. Daarom reageren wij snel en laten we mensen op tastbare wijze zien hoe zij het maximale uit onze oplossing kunnen halen. Laatst gaf een klant bij mij aan hoe fijn het is dat wij mensen altijd razendsnel te woord staan. Dat proces hebben we bewust zo ingericht. We vinden het namelijk enorm belangrijk om snel op vragen en wensen van klanten te reageren. Bovendien kunnen we zo direct aan de slag met kansen die we in de markt zien. Zo houd je klanten tevreden!”

Whitevision wil repetitief werk de wereld uit helpen. Hoe ondersteun jij klanten in dit opzicht?

“Als customer success manager help ik bestaande klanten om meer uit onze oplossing te halen. Wij ontwikkelen steeds verder en willen hen maximaal gebruik laten maken van alle mogelijkheden. Zo kunnen ze almaar nóg sneller en eenvoudiger werken. We gaan proactief met customer success management om: we wachten niet totdat klanten ons benaderen, maar nodigen hen bijvoorbeeld uit om deel te nemen aan een inspiratiesessie als we denken dat zij daar baat bij hebben. Deze aanpak sluit aan op de SaaS-richting die we zijn ingeslagen als bedrijf: we innoveren, informeren klanten over innovaties en geven hen de mogelijkheid om deze snel zelf te ervaren. Hoewel ik nu primair de rol van customer success manager bekleed, voer ik nog steeds consultancywerkzaamheden uit. Zo help ik nieuwe klanten óók om zoveel mogelijk uit Whitevision te halen — vanaf hun eerste kennismaking met onze oplossing!”

Op welke manier ondersteunt Whitevision jou in je ontwikkeling?

“Ik heb de overstap van consultancy naar sales gemaakt. Dit betekende dat ik andere vaardigheden moest aanleren. Het is fijn dat ik hier intern coaching op krijg. Collega’s die meer ervaring hebben met sales, helpen mij daarbij. Zo ontwikkel ik mijzelf om effectiever te zijn in de verkooptrajecten.”

Op zoek naar een nieuwe baan?

Wil je werken in een groeiend, dynamisch en vooruitstrevend bedrijf? Bij WhiteVision hechten wij veel belang aan het vinden van de juiste mensen. Kun jij je wel vinden in onze kernwaarden, de wijze waarop deze in ieder aspect van het bedrijf terugkomen en de werkwijze van Whitevision? Klik dan snel verder naar onze vacatures.

Bekijk vacatures!

Download onze whitepaper

Amet et proident eiusmod magna. Ipsum sunt in aute sint aliquip fugiat ad.

Whitevision nieuwsbrief

Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
april 2024

Whitepaper e-facturen verwerken

‘E-facturen’, ‘XML’, ‘UBL’, ‘pdf’: wanneer het om inkoopfactuurverwerking gaat, vliegen de termen je om de oren. Als e-factureren helemaal geschiedt volgens het ideaal, hoef je geen handmatige handelingen meer te verrichten. Maar de praktijk is anders: organisaties hebben te maken met verschillende standaarden en formaten én krijgen nog andere factuurtypen binnen. Het gevolg is dat ze een diverse stroom aan inkomende facturen ontvangen en verwerken. Wat is nu precies de plek van e-facturen in deze stroom? En hoe kan je ze op een slimme, eenduidige manier verwerken? In dit whitepaper gaan we daar dieper op in!
Artikel lezen
april 2024

Whitepaper de toekomst van inkoopfactuurverwerking

In een zeer kort tijdsbestek heeft digitale factuurverwerking ingrijpende veranderingen doorgemaakt. Benieuwd naar recente én verwachte ontwikkelingen op het gebied van digitale factuurverwerking? We vertellen je er alles over in ons whitepaper ‘De toekomst van inkoopfactuurverwerking: hoe maak je je administratieve proces toekomstbestendig?’ Hierin lees je onder meer over de automatisering van processen, maar ook hoe je e-facturen -en de verschillende initiatieven hierbij- een plek binnen jouw administratie geeft.
Artikel lezen

123