Spring naar content

Tim aan het woord

Ook medewerkers met minder relevante werkervaring krijgen bij WhiteVision de kans om zich te ontwikkelen. De omgeving die we voor hen creëren is veilig én uitdagend. Eerder kon je al over Tim lezen, die startte in een kweekvijverfunctie. Nu ruim 1 jaar later is hij doorgegroeid van Support Medewerker naar één van onze vier Implementatie Consultants. In deze blog kun je lezen hoe het hem de afgelopen maanden vergaan is, maar lees je ook over toekomstvisies en het opbouwen van langdurige relaties met tevreden klanten. “Duurzame, fijne klantrelaties zijn nét zo essentieel als een goed product.”

Wat doe jij bij WhiteVision?

“Sinds april 2018 heb ik een mooie stap gemaakt in de richting van Implementatie Consultant. Ik draag nu de verantwoording voor diverse projecten. Mijn hoofdtaken zijn onder meer het installeren en configureren van onze standaardsoftware-oplossingen. Een van de belangrijkste succesfactoren van een project is het goed managen van het verwachtingspatroon van klanten, partners en externe partijen.”

“In juni 2017 startte ik in een kweekvijverfunctie op de supportafdeling van Whitevision. Daarvoor was ik assistent-bedrijfsleider bij Leen Bakker – een geheel andere tak van sport. Toen ik besefte dat ik toe was aan iets nieuws, kwam ik al snel uit bij Whitevision. Het enthousiasme binnen de organisatie sprak mij aan en het eerste gesprek was zeer positief. Eén ding was direct duidelijk: Whitevision had een kweekvijver die mij in staat zou stellen om mezelf volop te ontwikkelen. Vanaf mijn eerste dag bij Whitevision heb ik alle tijd en middelen gekregen om uitgebreide ICT-gerelateerde kennis te vergaren. Bovendien kreeg ik veel ruimte om vragen te stellen. Het eerste half jaar heb ik meegedraaid op de supportafdeling. Dit hield in dat ik vragen beantwoordde van klanten die met ons product werken. Ondertussen ging ik regelmatig met mijn ervaren collega’s mee naar klanten. Het was namelijk de bedoeling dat ik binnen afzienbare tijd zou doorgroeien naar de functie van Implementatie Consultant.”

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit?

Mijn dagen zijn enorm divers. Ik zit nu veel bij klanten op locatie om installaties en instructies te verzorgen, dus ben ik gedurende de week vaak buiten de deur. Ook verricht ik soms uiteenlopende projectwerkzaamheden op afstand – van uitbreidingen op functionaliteiten tot applicatiemigraties. Ik zorg er wel voor dat deze technische werkzaamheden niet al mijn tijd in beslag nemen; ik reserveer voldoende uren om de klant te woord te staan tijdens een lopend project.

Tegelijkertijd merken we binnen Whitevision dat de afstemming tussen onze verschillende teams steeds belangrijker wordt. Niet alleen om onze klanten goed te blijven bedienen, maar ook om onze nieuwe collega’s te helpen het DNA van ons bedrijf te voelen. Daarom hebben we iedere maandag een gezamenlijke teamlunch op kantoor. Iedereen is hierbij, zodat we allemaal een binding met de organisatie blijven voelen én geboeid blijven – aspecten die Whitevision heel belangrijk vindt. Tijdens deze lunch bespreken we ook zaken waar we tegenaan lopen, zodat we samen tot oplossingen kunnen komen. Daarmee leggen we een fundament voor de constante innovatie waarmee Whitevision zich bezighoudt.”

“Duurzame, fijne klantrelaties zijn nét zo essentieel als een goed product” Tim van Esdonk

Wat vind je het leukste aspect aan je werk?

“Geen enkele dag is hetzelfde. Sinds ik Implementatie Consultant ben, is de variatie nog groter dan voorheen. Ik werk op verschillende locaties en elke klant is anders. Dat maakt mijn werk tot een leuke uitdaging. Ook heerst er een prettige sfeer bij Whitevision en is het contact met mijn collega’s zeer aangenaam. Iedereen stelt klantrelaties voorop. Natuurlijk is het voor ons heel belangrijk om een goed product te leveren, maar het is bij Whitevision net zo essentieel dat we duurzame, fijne relaties opbouwen met klanten. Mijn aanpak is om de zaken altijd positief te benaderen – wanneer ik gesprekken voer met klanten, maar ook wanneer ik oplossingen zoek voor vragen. Daarnaast geloof ik dat de details tellen. Als een klant bijvoorbeeld vertelt dat hij binnenkort de verjaardag van een kind of partner viert, dan kom ik hier even op terug tijdens het volgende gesprek door ernaar te vragen en hem te feliciteren.”

Hoe vind je het om deel uit te maken van het Whitevision-team?

“Elke ochtend ga ik met plezier naar mijn werk. Bij Whitevision kan iedereen het heel goed met elkaar vinden. Dat komt mede doordat we allemaal vanuit dezelfde drijfveren werken. We zijn bijvoorbeeld stuk voor stuk bezig met het bedenken en doorvoeren van verbeteringen. De markt kent veel ontwikkelingen en wij blijven daarop anticiperen. Dit heeft onder meer geresulteerd in onze SMART-OCR. Deze vernieuwingen maken mijn werk ook interessanter: een dagelijkse sleur heb ik niet. En als ik eens met een vraag kamp, is er altijd een collega die ik even kan aanspreken. Bij WhiteVision is er absoluut geen sprake van gelaagdheid: de lijnen zijn kort en we hebben allemaal een ondernemende, proactieve houding.”

“Er is veel ruimte voor innovatie op de markt. Whitevision is hier volop mee bezig. Het is niet zo dat ik overal direct bij betrokken ben, maar op de achtergrond zie ik natuurlijk van alles gebeuren. Daar sta ik enorm positief tegenover. En wat betreft míjn toekomst bij Whitevision: ik ga me helemaal focussen op mijn rol als Implementatie Consultant bij klanten.”

Kun je het ‘prototype’ van de Whitevision-medewerker omschrijven?

“Je moet sociaal zijn en je goed kunnen bewegen in een informele werksfeer. Daarnaast is het belangrijk dat je snel kunt schakelen. Soms gaat het hier van de hak op de tak – een aspect dat ik als positief ervaar! Maar als je niet ambitieus bent en een echte 9-tot-5-mentaliteit hebt, ga je het bij Whitevision niet redden. Als je wilt leren en iets wilt bereiken in je baan, voel je je hier wél thuis. Dat zit namelijk ook in de aard van het bedrijf, dat streeft naar constante verbetering en fouten durft toe te geven. Daar heb ik echt respect voor. Tijdens de wekelijkse stand-ups én bij ieder teamoverleg bespreken we heel open met elkaar waar we tegenaan lopen. Daar steek je ontzettend veel van op. Samen word je uiteindelijk slimmer!”

Op zoek naar een nieuwe baan?

Wil je werken in een groeiend, dynamisch en vooruitstrevend bedrijf? Bij WhiteVision hechten wij veel belang aan het vinden van de juiste mensen. Kun jij je wel vinden in onze kernwaarden, de wijze waarop deze in ieder aspect van het bedrijf terugkomen en de werkwijze van Whitevision? Klik dan snel verder naar onze vacatures.

Bekijk vacatures!
Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

maart 2024

Documentherkenning: welke software heb je nodig?

Je hebt de term ‘documentherkenning’ vast en zeker weleens horen vallen. Veel mensen denken dat het hierbij gaat om een proces waarbij je een afbeelding inscant die je vervolgens in je administratie zet. Dit is niet onjuist, maar in de praktijk komt er meer bij kijken. OCR-software zet de gescande afbeelding namelijk automatisch om in data, die je daarna in je ERP-pakket terugziet. Om die reden spreken we ook wel van ‘scan- en herken-software’. Juist dat herkenproces, waarin de software gegevens interpreteert en als data aanlevert in je financiële systeem, maakt documentherkenning zo interessant.
Artikel lezen
maart 2024

Mag je facturen digitaal bewaren?

Facturen digitaal bewaren: je hoort er steeds meer over, maar je kampt met de nodige vragen. Want mag dit eigenlijk wel? En zo ja, waar begin je dan? Hoewel er voor het digitaal boeken van inkoopfacturen tegenwoordig slimme oplossingen bestaan, is het archiveringsproces binnen veel organisaties nog steeds papiergebonden. Menig financieel-administratief medewerker is anno 2019 nog altijd veel tijd kwijt aan het opbergen van inkoopfacturen in mappen, die worden bewaard in kasten op het kantoor. Zo’n papieren archief maakt het terugvinden van een factuur op een later tijdstip óók een tijdrovende taak. Herkenbaar? Dan overweeg je misschien een efficiënter alternatief: facturen digitaal bewaren. Maar waarmee moet je rekening houden als je overstapt op een digitaal archief?
Artikel lezen
maart 2024

Inkomende documenten verwerken: wat is de volgende stap? Op naar de toekomst!

Repeterend werk en handmatige handelingen wil je zoveel mogelijk beperken. Want daarmee haal je niet het meeste uit jezelf. Bovendien werk je zo ook niet erg efficiënt. Wat als je dit soort taken allemaal kunt automatiseren, zodat je veel meer tijd overhoudt voor werk waarvan je gelukkiger wordt en waarmee je meer waarde toevoegt voor de organisatie? Die gedachte vormt de basis voor het (door)ontwikkelen van onze oplossingen. De gebruiker staat voor ons centraal: deze moet altijd eenvoudig met een systeem kunnen werken. Daarom sluiten onze oplossingen op zeer hoog niveau aan op bedrijfsprocessen. Hoe deze ook zijn georganiseerd, het gebruiksgemak blijft bestaan. Bij het continu doorontwikkelen van onze eigen software blijft dit een cruciale factor. Benieuwd naar wat je de komende tijd van ons mag verwachten op innovatiegebied? We praten je graag bij in deze blog.
Artikel lezen