Tips ontvangen?

Tim aan het woord: “binnen de kweekvijver van WhiteVision kan ik me volop ontwikkelen”

Medewerker aan het woord 2018

Binnen WhiteVision geven we ook medewerkers met minder relevante werkervaring de kans om zich in een veilige maar wel uitdagende omgeving te ontwikkelen. In deze blog vertelt Tim van Esdonk, Support Medewerker en binnenkort Implementatie Consultant, over het kweekvijverproject, toekomstvisies en het opbouwen van langdurige relaties met tevreden klanten. “Een goed product is heel belangrijk, maar fijne, duurzame klantrelaties zijn nét zo essentieel”.

 

Wat doe jij bij WhiteVision?

“In juni 2017 ben ik begonnen bij WhiteVision in een kweekvijverfunctie op de supportafdeling. Daarvoor werkte ik als assistent-bedrijfsleider bij Leen Bakker – een geheel andere tak van sport. Ik was toe aan iets nieuws en kwam al snel bij WhiteVision uit. Het enthousiasme van het bedrijf sprak mij aan en het eerste gesprek was erg positief. Het was meteen duidelijk dat WhiteVision een kweekvijver had die mij in staat zou stellen om mezelf volop te ontwikkelen.

Vanaf het moment dat ik startte bij WhiteVision, heb ik alle tijd en middelen gehad om uitgebreide ICT-gerelateerde kennis op te doen. Daarnaast kreeg ik veel ruimte om vragen te stellen.

Nu draai ik nog mee op de supportafdeling. Dit houdt in dat ik vragen beantwoord van klanten die met ons product werken. Soms doe ik op hun verzoek kleine aanpassingen. Ondertussen ga ik geregeld met mijn ervaren collega’s mee naar klanten, want het is de bedoeling dat ik binnen afzienbare tijd aan de slag ga als Implementatie Consultant.”

 

Hoe ziet jouw gemiddelde dinsdag eruit?

“Wanneer ik rond half 9 binnenkom, haal ik een kop koffie en pak ik de meldingen erbij die ik moet behandelen. Vervolgens werk ik de lijst af. Ik verzamel alle benodigde informatie rondom een vraag, bel de klant in kwestie op en ga aan de slag om diens vraag te beantwoorden.

Mijn dagen zijn ontzettend divers. Op de supportafdeling ben ik de hele dag bezig met het oplossen van issues maar ook het beantwoorden van klantvragen. Deze zijn ontzettend gevarieerd! Ondanks dat de supportafdeling hier eigenlijk niet voor bedoeld is komen er ook veel gebruikersvragen voorbij. Soms willen klanten bijvoorbeeld een gebruiker toevoegen omdat ze een nieuwe medewerker in dienst hebben genomen. Of ze willen juist een gebruiker verwijderen omdat er iemand uit dienst gaat. In beide gevallen vraag ik de klant om de gegevens van de betreffende gebruiker, waarna ik het verzoek inwillig. Een hele mooie manier om te leren én net een stapje extra te doen voor onze klanten.

Omdat ik in het kweekvijverproject zit, kan het voorkomen dat ik de ene week 5 dagen op kantoor zit om vervolgens de andere week 2 dagen mee te lopen met een Implementatie Consultant. Dan kom ik bij klanten over de vloer en leer ik hoe het implementatieproces écht werkt. Voor mij is dit een fantastische mogelijkheid om me goed te ontwikkelen in een vakgebied waarin ik nog geen ervaring heb opgedaan!”

 

Wat vind je het leukste aspect aan je werk?

“De variatie in mijn werk vind ik erg leuk: geen enkele dag is hetzelfde. Daarnaast heerst er een goede sfeer bij WhiteVision en is het contact met collega’s heel prettig. Mijn ervaring is dat iedereen klantrelaties vooropstelt. Natuurlijk vindt WhiteVision het ontzettend belangrijk om een goed product te leveren, maar het is bij ons net zo essentieel dat we fijne, duurzame relaties met klanten opbouwen. Zelf doe ik dit door de zaken altijd positief te benaderen – tijdens elk gesprek dat ik met klanten voer en bij elke vraag waarvoor ik een oplossing zoek. Ook denk ik dat de kleine dingen tellen. Geeft een klant bijvoorbeeld aan dat hij binnenkort de verjaardag van een zoon of partner viert, dan kom ik hier tijdens het volgende gesprek nog even op terug door ernaar te vragen en hem te feliciteren.”

 

Hoe vind je het om deel uit te maken van het WhiteVision-team?

“Ik ga elke ochtend met plezier naar mijn werk. Iedereen kan het goed met elkaar vinden. We werken dan ook allemaal vanuit dezelfde drijfveren. Bij WhiteVision is iedereen bijvoorbeeld bezig met verbeteringen. Binnen de markt zijn veel ontwikkelingen en daarop blijven wij anticiperen. Een mooi voorbeeld hiervan is onze SMART-OCR.

Ook deze vernieuwingen maken mijn werk interessanter: ik heb geen last van een dagelijkse sleur. En heb ik een vraag, dan is er altijd iemand binnen het team naar wie ik toe kan lopen. Bij WhiteVision is er geen sprake van gelaagdheid: de lijnen zijn kort en iedereen heeft een proactieve, ondernemende houding.”

Hoe zie jij de toekomst?

“De markt biedt veel ruimte voor innovatie en WhiteVision houdt zich hier volop mee bezig. Ik ben niet overal direct bij betrokken, maar zie op de achtergrond van alles gebeuren. Daar sta ik erg positief tegenover.”

“Wat betreft mijn toekomst binnen WhiteVision: ik ga op korte termijn aan de slag als Implementatie Consultant bij klanten. Daarom is er inmiddels ook een vacature gesteld voor mijn opvolging. We hebben hier onder begeleiding naartoe gewerkt en WhiteVision heeft er veel tijd en moeite in gestoken. Ik word dus niet zomaar in het diepe gegooid. Het feit dat ik de mogelijkheid en ruimte krijg om kennis op te doen én mezelf te ontwikkelen, maakt WhiteVision een hele fijne plek om te werken!”