Spring naar content

Productmanager Marloes aan het woord

Bij Whitevision zetten we ons iedere dag in om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Maar wie zijn onze medewerkers nu eigenlijk? En hoe vinden zij het om bij WhiteVision te werken? In dit artikel vertelt Productmanager Marloes de Jong over haar MT-functie, waarbij leidinggeven géén prominente plek inneemt: “Ik focus mij op het ontwikkelen van mooie oplossingen voor onze klanten, want binnen het zelfsturende productmanagementteam van Whitevision kunnen wij blind op elkaar vertrouwen.”

Hoe geef jij invulling aan je functie?

“Als Productmanager ben ik verantwoordelijk voor de volledige oplossing die wij maken om klanten te helpen bij het elimineren van saai, repetitief werk. Enerzijds betekent dit dat ik veel inzicht moet hebben in het proces van de klant. Ik verdiep mij in de uitdagingen en ontwikkelingen die daarmee gepaard gaan. Anderzijds belicht ik wat er technisch mogelijk is. Uiteindelijk breng ik die twee elementen bij elkaar en vorm ik ze om tot de totaaloplossing waarmee onze klanten sneller en efficiënter kunnen werken.”

Op welke manier ondersteunt Whitevision jou in je ontwikkeling?

“Ik ben als Productmarketeer bij Whitevision begonnen. Vanuit die rol voerde ik regelmatig overleg met de directie over hoe we de zaken moesten aanpakken. Op een gegeven vroeg Frank, de CEO van WhiteVision, of ik de rol van Productmanager op mij wilde nemen. Hij zag dat mijn kracht lag in het fungeren als spil — het onder woorden brengen van wat wij maken. Dat klopte, want ik word inderdaad het gelukkigst van succesvolle dingen neerzetten.

Bij deze rol van Productmanager hoort ook de verantwoordelijkheid over het Productmanagementteam, samengesteld uit Productmarketeers, Productowners, developers en testers. Mijn kracht ligt vooral bij het productmanagement en marketing. Gelukkig hebben we een heel zelfstandig en sterk productmanagementteam, waarbij we blind op elkaar kunnen vertrouwen, iedereen heel zelfstandig is en elkaar echt versterken en aanvullen. We hebben veel feedback momenten bij elkaar en zo helpen we elkaar te groeien en te ontwikkelen. Het mooie is dat ik bij Whitevision de ruimte heb gekregen om mijn functie zó te organiseren dat ik hier het meeste uit kan halen.”

“Ik geloof heel erg in samenwerken en dat doen we ook veel in het Whitevision-team.” Marloes de Jong

Whitevision streeft ernaar om topwerkgever te zijn. In hoeverre vind jij dat dit doel behaald wordt?

“In mijn carrière heb ik geleerd dat het draait om een match tussen jouw behoeftes als medewerker en de cultuur en ambities van het bedrijf waar je werkt. Bij Whitevision wordt enorm naar die match gezocht. Je krijgt volop de ruimte om jezelf te zijn en het beste uit jezelf te halen. Je zou zeker kunnen zeggen dat dit Whitevision een topwerkgever maakt.”

Waarom werk jij graag bij Whitevision?

“Bij Whitevision heerst ontzettend veel vertrouwen. Vanuit het MT kunnen we bepaalde taken volledig overlaten aan de collega’s uit het Productmanagementteam, dat echt zelfsturend is. Zo kan ik mij focussen op het ontwikkelen van oplossingen voor onze klanten. Daar is ruimte, tijd en budget voor. Whitevision zet erg in op innovatie en ontwikkeling, wat ik ook heel prettig vind. Dit alles maakt Whitevision een hele fijne werkplek.”

Bij Whitevision is het belangrijk dat je zelfstandig kan werken én wilt samenwerken. Hoe zie jij de balans hiertussen terugkomen in je werk?

“Ik kan mijn rol heel zelfstandig invullen, maar ik sla regelmatig de handen ineen met mijn collega’s. Ik geloof heel erg in samenwerken en dat doen we ook veel in het Whitevision-team. Hoewel ik in het MT zit, wil ik geen traditionele leidinggevende functie bekleden. Dat hoeft hier ook niet. Ik werk echt sámen met mijn collega’s. Daarbij krijg ik de ruimte om mezelf te zijn. En ik weet precies waar mijn verantwoordelijkheden liggen.”

Heb je weleens een concept bedacht dat nu een best practice is binnen Whitevision?

“Ja, meer dan één! Een voorbeeld: klanten delen heel veel wensen en ideeën met ons. Mijn voorganger was vooral bezig met het managen van deze stroom. Daarvoor moet je interne tooling optuigen om klantideeën te prioriteren. Toen ik het stokje overnam, besloot ik om te focussen op het maken van de juiste keuzes. Welke ideeën hebben echt meerwaarde voor onze klanten? Daar gaat het uiteindelijk om.”

“Het operationsteam, dat veel klantkennis bezit, is nu klantwensen gaan waarderen. Daardoor krijgen wij ‘gewaardeerde ideeën’ binnen en zien we direct waar de grootste toegevoegde waarde voor onze klanten ligt. Een stukje procesoptimalisatie dat ons helpt efficiënter te innoveren en verbeteren. En daar profiteren onze klanten van.”

Een van de leidende principes van Whitevision is ‘langdurige relaties met tevreden klanten’. Hoe zie jij dit terugkomen in de praktijk?

“Voor onze klanten is het essentieel dat zij soepel en efficiënt met onze oplossing kunnen werken. Om die reden onderhouden we nauw contact met onze ERP-partners én luisteren we goed naar onze klanten. Enerzijds doen we dit middels data die we verkrijgen uit systemen: welke documenten verwerken gebruikers en op welke wijze doen zij dit? Anderzijds gaan we steeds meer meekijken met klanten. Onze consultants schuiven van tijd tot tijd aan om het gebruik van de oplossing vanuit hun perspectief te beleven.

“Ik breng alle data die we via deze wegen verkrijgen, bij elkaar. Op basis daarvan maak ik een productvisie voor de komende jaren die in lijn ligt met onze strategie. Mijn rol is verbindend: ik leg links tussen onze klant, de interne klant (onze medewerkers, stakeholders) en Whitevisions strategie.”

Op zoek naar een nieuwe baan?

Wil je werken in een groeiend, dynamisch en vooruitstrevend bedrijf? Bij WhiteVision hechten wij veel belang aan het vinden van de juiste mensen. Kun jij je wel vinden in onze kernwaarden, de wijze waarop deze in ieder aspect van het bedrijf terugkomen en de werkwijze van Whitevision? Klik dan snel verder naar onze vacatures.

Bekijk vacatures!
Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
april 2024

Whitepaper e-facturen verwerken

‘E-facturen’, ‘XML’, ‘UBL’, ‘pdf’: wanneer het om inkoopfactuurverwerking gaat, vliegen de termen je om de oren. Als e-factureren helemaal geschiedt volgens het ideaal, hoef je geen handmatige handelingen meer te verrichten. Maar de praktijk is anders: organisaties hebben te maken met verschillende standaarden en formaten én krijgen nog andere factuurtypen binnen. Het gevolg is dat ze een diverse stroom aan inkomende facturen ontvangen en verwerken. Wat is nu precies de plek van e-facturen in deze stroom? En hoe kan je ze op een slimme, eenduidige manier verwerken? In dit whitepaper gaan we daar dieper op in!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen

123