WhiteVision-klantendag voor AFAS-gebruikers: nog efficiënter werken, nu én in de toekomst

Klantendagen 11 december 2018

WhiteVision organiseert klantendagen, waarop wij klanten informeren over de nieuwste mogelijkheden en meenemen in de toekomst. Op zulke dagen hebben we de gelegenheid om onze klanten te spreken: we horen wat zij van ons vinden en waar ze tegenaan lopen. Omdat het ons streven is om zaken nog efficiënter te doen gingen we vooraf met elkaar om de tafel. De hamvraag: hoe kunnen we de samenwerking met onze solutions-partners nóg beter onderstrepen?

Hierdoor kwamen we op het idee om de volgende WhiteVision-klantendag te organiseren op de locatie van onze partner AFAS. In een mum van tijd was het geregeld en op 8 november 2018 was het zover: met ruim 100 aanwezigen beleefden we een geslaagde WhiteVision-klantendag voor AFAS-gebruikers op het kantoor van AFAS in Leusden.

Efficiëntieverhoging met WhiteVision en AFAS: heden en toekomst

De dag werd gekenmerkt door een bijzonder begin: het welkomstwoord van Jan Harthoorn, consultancymanager bij AFAS. Hij introduceerde WhiteVision en zette uiteen hoe belangrijk een partner als WhiteVision voor AFAS is – het bedrijf streeft namelijk  een community met partners na, die de AFAS-propositie naar klanten toe verrijken. In zijn presentatie vertelde Jan tevens dat AFAS de oplossing van WhiteVision zelf naar grote tevredenheid gebruikt; het bedrijf bespaart hierdoor zo’n 5 uur werk per week.

Na deze prachtige introductie nam Frank de Wit, directeur van WhiteVision, het stokje over. Het was de tweede keer dat hij op het AFAS-podium in Leusden stond; de eerste keer was in 2014, toen WhiteVision de AFAS-award won. In zijn speech vertelde hij hoe de visie van WhiteVision voor inkoopfactuurverwerking in combinatie met AFAS er voor de komende jaren uitziet. Ook legde hij uit hoe de organisatie van WhiteVision in de afgelopen jaren is gegroeid en op welke wijze wij in de toekomst nog meer AFAS-klanten aan ons willen binden. Daarbij lichtte Frank toe waar we naartoe bewegen: ‘boekhouden met het licht uit’, een containerbegrip waaronder wij verstaan dat terugkerende handelingen (waar mogelijk) worden geautomatiseerd.

Later op de dag toonde onze productmanager Peter-Coen Koppert aan de hand van concrete voorbeelden hoe ver we hiermee gevorderd zijn. Daarnaast gaf hij een toelichting op ons nieuwe product, de E-mail-handler.

Het WhiteVision-gevoel: antwoorden op dieptevragen van klanten

Een van de belangrijkste succesfactoren van WhiteVision is dat onze mensen kennis hebben van het proces van de klant, onze oplossingen én AFAS (en natuurlijk van de ERP-pakketten van onze andere partners). Onze klanten halen hier op verschillende manieren voordeel uit: wij delen die kennis met hen tijdens het verkooptraject, in blogs én wanneer zij met onze oplossing werken. Hiervoor is uiteraard een nauwe samenwerking tussen onze teamleden nodig – en die was goed terug te zien tijdens het vraag- en antwoordspel op de WhiteVision-klantendag bij AFAS. Daarin nam Account Manager Julien Hereijgers de zaal functioneel mee in specifieke vragen die hij tegenkomt bij klanten, terwijl AFAS-Product Owner Siebe van der Velden die functionele vragen omzette in een werkwijze binnen onze software en AFAS. In een zeer positieve sfeer bespraken zij issues waar klanten tegenaan lopen. Het ging daarbij niet zozeer om basisvragen (wat is OCR? Hoe scan ik een document?), maar om dieptekwesties: punten die het verschil bepalen tussen een oplossing en een hele goede oplossing. Dit was des te belangrijker omdat er in de zaal klanten zaten die onze oplossing reeds vanaf het eerste uur gebruiken. Ook hen willen wij continu blijven helpen om nóg efficiënter te werken.

Voor herhaling vatbaar

Het was hartverwarmend om achteraf van zoveel klanten te horen dat zij de dag als een succes hadden ervaren. Deze feedback vormt voor ons zeker een aanleiding om dit soort klantendagen te blijven organiseren. Kijkend naar onze leidende principes is dat ook erg belangrijk voor WhiteVision – zo werken we immers aan langdurige relaties met tevreden klanten en doen we ideeën op voor onze eigen productontwikkeling.

Ten slotte is en blijft het bijzonder hoe AFAS zijn eigen klanten, maar ook ons keer op keer weer verrast met zijn gastvrijheid en professionaliteit! Via deze weg willen we ze daar nogmaals hartelijk voor bedanken.

Wil je ook een uitnodiging ontvangen voor toekomstige WhiteVision-klantendagen bij AFAS? Dan hebben we 1 advies voor je: word zo snel mogelijk klant! Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.