Spring naar content

Jasper aan het woord

Onze medewerkers zetten zich iedere dag in om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar wie zijn zij nu eigenlijk? En hoe ervaren ze hun functie bij Whitevision? In deze blog vertelt productowner Jasper Bijl hoe het is om bij Whitevision te werken, waarom hij hier na 15 jaar nog altijd op zijn plek zit en hoe hij iedere dag weer wat leert!

Wat is jouw achtergrond en hoe ben je bij Whitevision terechtgekomen?

“Bij mijn vorige werkgever werkte ik aan vrij lange projecten. Ik wilde graag sneller resultaat en succes behalen met klanten. Bij Whitevision vond ik alles wat ik zocht: het verkooptraject verloopt snel, de implementatie gaat vlot en de klant kan duidelijk veel voordeel halen uit het product. Zo kun je een klant op korte termijn tevredenstellen en gaan bouwen aan een langdurige relatie. Toen ik in 2007 aan de slag ging, was Whitevision nog veel kleiner. We verrichtten ons werk daardoor in een intieme sfeer. Met 2 of 3 mensen werkten we hard aan de groei van het bedrijf. Nu we meer dan 10 jaar verder zijn en een team van 32 mensen hebben, zou ik zeggen: een succesvolle missie (die zich nog steeds elke dag voortzet)!”

Hoe heeft Whitevision jou geholpen in je ontwikkeling?

“Ik heb de groei van Whitevision van heel dichtbij meegemaakt. In het begin moesten we alles samen opbouwen, waardoor mijn rol zeer divers was: ik werkte aan support, implementatie en productontwikkeling. Elke week had ik een bespreking met Frank, Whitevision’ CEO, om te bekijken hoe we konden verbeteren. Dat was voor mij ‘coaching on the job’. Door de jaren heen ontwikkelde ik mij en werd mijn rol steeds gespecialiseerder. Ik ben begonnen als consultant, waarna ik een tijdlang consultant én solutionmanager was. Nu ben ik productowner. Destijds was er nog geen ontwikkeltraject voor mij. Het is mooi om te zien dat Whitevision dat nu wel heeft voor nieuwe medewerkers. Wanneer zij binnenkomen maken we samen een inwerkplan, wijzen we een mentor aan en haken we mensen aan die de nieuwe collega op weg gaan helpen in zijn of haar rol. Mijn traject is daar een soort voorloper van geweest.”

“Daadkracht’ is een term die WhiteVision belichaamt. We denken mee met de klant en voegen de daad bij het woord.” Jasper Bijl

Hoe zou jij het ‘echte Whitevision-gevoel’ omschrijven?

“Binnen het Whitevision-team heeft iedereen zijn eigen expertise, maar uiteindelijk zijn we met zijn allen toch echt één team. We werken heel goed samen en proberen elkaar, maar vooral ook de klanten te helpen. Whitevision groeit hard en wordt groter, maar qua gevoel blijven we ‘klein’: we staan dicht bij elkaar en bij onze klanten. We doen er ook ons best voor dat dit zo blijft. Iedereen kent elkaar en het contact is persoonlijk. Ik heb natuurlijk niet met al mijn collega’s een zeer persoonlijke band, maar ik voel me wel betrokken bij hen allemaal.”

Ambitie, respect, betrokkenheid en daadkracht: dat zijn de kernwaarden van Whitevision. Hoe zie jij deze tot uiting komen?

“Binnen het Whitevision-team is iedereen ambitieus. We hebben een duidelijke stip op de horizon die we willen bereiken. Ik treed daarin vaak op als de positief-kritische persoon: ik wil ambities waarmaken die écht haalbaar zijn. Die ‘realiteitscheck’ doe ik uit betrokkenheid. Ik vind het een vervelend idee dat een van onze implementatieconsultants middenin een klanttraject zou ontdekken dat een product niet werkt, terwijl het er in theorie goed uitzag. Daarom zie ik erop toe dat de producten die we uitleveren waardevol én realiseerbaar zijn. Zo komt de implementatieconsultant goed beslagen ten ijs en wordt onze klant zo goed mogelijk geholpen.

‘Daadkracht’ is een term die Whitevision belichaamt. We denken mee met de klant en voegen de daad bij het woord. Als team zetten we razendsnel hele mooie dingen neer die de klantverwachtingen meestal overtreffen. Gaat er eens iets fout, dan pakt de organisatie (afhankelijk van het soort probleem) dat daadkrachtig én respectvol op. We krijgen vaak van klanten terug dat zij waarderen hoe we met dit soort situaties omgaan.”

Uit de kernwaarden komen 3 leidende principes voort. Hoe zie jij deze terugkomen in je dagelijkse activiteiten?

 

1. Langdurige relaties met tevreden klanten

“Wat we bij Whitevision heel belangrijk vinden is om klanten niet alleen nu, maar ook in de toekomst te helpen. Daarvoor moet je continu naar ze luisteren. Toen ik consultant was, kwam ik vaak bij klanten over de vloer en had ik veel direct contact met hen. Ze bespraken hun wensen met mij en dan ging ik daar binnen Whitevision mee aan de slag. Nu ik productowner ben, werk ik nog steeds voor klanten, maar dat is toch anders, omdat ik zelf geen implementaties meer doe. Mijn ‘directe klant’ is het Whitevision-team: als ik dat goed bedien, kunnen we langdurige relaties met tevreden klanten onderhouden. Daarom luister ik heel nauwkeurig naar mijn collega’s en probeer ik altijd met hen mee te denken – uiteraard met de strategie als uitgangspunt.”

 

2. Ondernemerschap en verkoopgerichtheid

“Wanneer een klant, collega of partner een wens heeft, kijken we of de gevraagde extra functionaliteit (of dienst) meer van onze klanten kan helpen. We toetsen dit ook aan trends en ontwikkelingen in de markt – zaken als digitalisering en e-facturering volgen we op de voet. Zo kunnen we producten ontwikkelen waar klanten zelf misschien nog niet aan hadden gedacht, maar die ze heel goed kunnen gebruiken.”

 

3. Eigen productontwikkeling

“Mijn rol draait om het faciliteren van Whitevisions eigen productontwikkeling. Natuurlijk ben ik een radertje in het geheel. Het Whitevision-team werkt nauw samen om informatie te verzamelen die aangeeft waar de markt zich naartoe beweegt. Consultants praten met klanten, het supportteam krijgt klantverzoeken binnen via ons klantportaal, onze partners vertellen ons wat er bij hen speelt en natuurlijk hebben we onze eigen visie voor de toekomst. Wanneer we een nieuw product ontwikkelen, let ik als productowner op strategische zaken: de klant moet er écht iets aan hebben, het product moet meebewegen met de markt, de rest moet prima blijven werken en het product moet passen binnen de visie, missie en strategie van Whitevision. Dat zijn de randvoorwaarden.”

Welke eigenschappen bezit de Whitevision-medewerker?

“Je moet sociaal zijn en openstaan voor anderen. Iedereen bij Whitevision luistert goed naar elkaar, naar klanten én naar partners. Onze organisatie is erg persoonlijk en de lijnen zijn kort. Werk je graag binnen een strenge hiërarchie, dan is Whitevision niet de juiste organisatie voor je. Daarnaast is het belangrijk dat je kritisch bent en vragen durft te stellen. Dat soort eigenschappen worden enorm gewaardeerd bij WhiteVision. Verder moet je zelfstandig en ambitieus zijn. Je wordt goed begeleid, maar je kunt je eigen ideeën ook kwijt. Als je het mij vraagt, is Whitevision een fijne werkgever die je ontwikkelingsmogelijkheden én een leuk team biedt. Daarom zit ik hier na 15 jaar nog steeds op mijn plek.”

Op zoek naar een nieuwe baan?

Wil je werken in een groeiend, dynamisch en vooruitstrevend bedrijf? Bij WhiteVision hechten wij veel belang aan het vinden van de juiste mensen. Kun jij je wel vinden in onze kernwaarden, de wijze waarop deze in ieder aspect van het bedrijf terugkomen en de werkwijze van Whitevision? Klik dan snel verder naar onze vacatures.

Bekijk vacatures!
Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
april 2024

Whitepaper e-facturen verwerken

‘E-facturen’, ‘XML’, ‘UBL’, ‘pdf’: wanneer het om inkoopfactuurverwerking gaat, vliegen de termen je om de oren. Als e-factureren helemaal geschiedt volgens het ideaal, hoef je geen handmatige handelingen meer te verrichten. Maar de praktijk is anders: organisaties hebben te maken met verschillende standaarden en formaten én krijgen nog andere factuurtypen binnen. Het gevolg is dat ze een diverse stroom aan inkomende facturen ontvangen en verwerken. Wat is nu precies de plek van e-facturen in deze stroom? En hoe kan je ze op een slimme, eenduidige manier verwerken? In dit whitepaper gaan we daar dieper op in!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen

123