hier zoeken wij versterking

Erwin aan het woord: “WhiteVision daagt mij uit om continu te verbeteren én over de grenzen van mijn discipline te kijken”

Medewerker aan het woord 9 januari 2019

Onze medewerkers zetten zich iedere dag in om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar wie zijn zij nu eigenlijk? En hoe ervaren ze hun functie bij WhiteVision? In deze blog vertelt Erwin Heijne, Account Manager, over de synergie tussen expertises, de manier waarop WhiteVision kernwaarden in de praktijk brengt en de motivatie om nóg beter te worden.

 

Wat is jouw achtergrond en hoe ben je bij WhiteVision terechtgekomen?

“Na jarenlang in de financiële sector te hebben gewerkt, kwam ik terecht in de hardwarebranche. Daar maakte ik kennis met softwareoplossingen voor procesoptimalisatie – een gebied dat mij aansprak. Toen ik met WhiteVision in contact kwam, was mijn interesse direct gewekt. Het is een moderne organisatie die eigen software ontwikkelt en bouwt. De focus ligt enorm op het optimaliseren van processen, wat zich bijvoorbeeld uit in de koppelingen met ERP-systemen. Bij andere bedrijven waar ik heb gewerkt was de integratie niet zo verregaand. Hieruit blijkt maar weer het verschil tussen een goede en een hele goede implementatie.

Een doorslaggevende factor om bij WhiteVision aan de slag te gaan was de driehoek van kennis met betrekking tot het proces van de klant, de ERP-pakketten van partners en de eigen oplossing. Ik had hier al over gelezen in de mooie referentiecases op de website van WhiteVision. Een bedrijf dat zo diep investeert in kennis, wekt vertrouwen: WhiteVision is een serieuze partij voor partners én klanten.”

 

Hoe heeft WhiteVision jou geholpen in je ontwikkeling?

“WhiteVision heeft echt in mij geïnvesteerd. Vanaf het begin werd er voldoende ruimte gemaakt om mij te begeleiden bij elke schakel in de keten. Wel verwacht WhiteVision dat je zelf proactief en productief bent. Iedereen is gezond gedreven – er is ruimte om te socializen, maar we zijn ook allemaal serieus met ons werk bezig.

Omdat ik binnenkwam met de nodige ervaring, nam ik kennis en salesvaardigheden mee. Met dat fundament was het WhiteVision-team in staat om mij heel snel specifieke kennis bij te brengen op het gebied van inkoopfactuurverwerking.”

 

Hoe zou jij het ‘echte WhiteVision-gevoel’ omschrijven?

“Het WhiteVision-team is jong en professioneel. We hebben een goede verstandhouding met elkaar en dat vind ik heel wat waard. Elke keer wanneer ik het kantoor binnenloop, voel ik mij echt op mijn plek. Ik heb hele leuke collega’s die diepgaande expertise binnen hun vakgebied hebben. Dit daagt ons allemaal uit om nóg beter te worden in ons vak en om verder te kijken dan onze eigen discipline – we willen ook weten waar de anderen zich mee bezighouden. De sfeer bij WhiteVision triggert die mate van betrokkenheid. Hierdoor wordt het werk een stuk dynamischer.”

 

Ambitie, respect, betrokkenheid en daadkracht: dat zijn de kernwaarden van WhiteVision. Hoe zie jij deze tot uiting komen?

“Vanuit mijn rol heb ik veel contact met de consultants en supportteamleden. Ik kan met al mijn vragen bij hen terecht. Daarnaast kreeg ik op een van mijn eerste projecten bij WhiteVision onderbouwde feedback van collega’s met verschillende expertises – en tóch was hun visie eenduidig. Op zulke momenten zijn het respect en de betrokkenheid binnen ons team goed voelbaar.

Verder zie ik dat talent bij WhiteVision wordt opgemerkt. Er is ruimte om ambitieus te zijn – om je te verbreden en te verdiepen. Daadkracht is vooral merkbaar wanneer we samen actie ondernemen om kwesties op te lossen, zowel intern als voor klanten.”

 

Uit de kernwaarden komen 3 leidende principes voort. Hoe zie jij deze terugkomen in je dagelijkse activiteiten?

1) Langdurige relaties met tevreden klanten

“Toen ik net bij WhiteVision werkte, kampte een klant met een specifieke kwestie die een oplossing vergde. Het was niet zo dat de klant hier per definitie voor moest betalen. We gingen hier serieus over in gesprek, waarbij we in het achterhoofd hielden wie we zijn en waar we voor staan als organisatie. Voor mij toonde dit aan dat WhiteVision de daad bij het woord voegt: als je zo te werk gaat, begrijp je écht wat langdurige relaties met tevreden klanten inhouden. Veel bedrijven roepen hier iets over, maar WhiteVision investeert erin – óók op een case-by-case basis.”

2) Ondernemerschap en verkoopgerichtheid

“Ik ben constant in gesprek met de Solution Manager en de Consultant over klantwensen. Wanneer klanten bepaalde functionaliteiten willen toevoegen aan de oplossing, kijken we of we dit kunnen uitzetten naar de gehele portefeuille. We benaderen zulke vraagstukken vanuit ondernemerschap.

Onze basis wordt gevormd door een standaardproduct, maar we zoeken ook altijd naar manieren om het nóg beter te doen. Ons laatste product, de E-mail-handler, is daar een goed voorbeeld van. Deze module splitst, combineert en verplaatst bijlagen of berichten automatisch, zodat de gebruiker meer tijd heeft voor andere belangrijke werkzaamheden. Dit sluit perfect aan op de behoeften van onze klanten.”

3) Eigen productontwikkeling

“WhiteVision heeft eigen ontwikkelaars die continu bezig zijn met innoveren. Ik vind het mooi dat wij regelmatig een release uitbrengen, zodat klanten altijd gebruik kunnen maken van de nieuwste functies. De ontwikkeling staat nooit stil en voor mij als Account Manager is het fijn om dat aan klanten te kunnen vertellen.”

 

Kun je het ‘prototype’ van de WhiteVision-medewerker omschrijven?

Bij WhiteVision moet je zelfsturend en ambitieus zijn. Als je erg op jezelf bent, denk ik dat je je binnen de ‘ons-cultuur’ van WhiteVision niet thuis zal voelen. Je krijgt heel veel ondersteuning, maar je moet hier wel proactief om vragen. En het is essentieel dat je de materie interessant vindt. Van WhiteVision-medewerkers wordt verwacht dat zij boven het gemiddelde uitsteken. Dat merk ik ook als Account Manager – met goede verkoopskills alléén red je het niet. Bij klanten zit je om de tafel met decisionmakers, dus je moet op dat niveau kunnen communiceren om het traject tot een succes te maken!”

Ben je enthousiast geworden?

Pas jij binnen een jong en professioneel team, waarbij je vanuit jouw rol veel contact hebt met (potentiële) klanten, je collega’s van Support en Implementatie Consultants? Ben je ambitieus en zie jij het als uitdaging om oplossingen op het gebied van digitale document- en factuurverwerking binnen een sterk groeiende markt te verkopen? Klik dan verder!

bekijk vacature