Spring naar content

Terugkijken: E-facturen verwerken in de bouw

Ga slim om met het verwerken van e-facturen!

E-facturatie is in opkomst, maar vooralsnog heb je met diverse standaarden en formaten te maken. Daarnaast krijgt je ook nog andere factuurtypen binnen. Daarom is het zaak om de stroom aan inkomende facturen goed te coördineren. Maar hoe werkt e-factureren nu eigenlijk precies? En hoe zet je de Whitevision-oplossing in om e-facturen te ontvangen en te verwerken op een eenduidige manier?

Met het webinar ‘E-facturen verwerken in de bouw!’ helpen we je graag op weg. Je leert hoe je XML-facturen een plek in je administratie kan geven – zonder dat standaarden en formaten bijzondere handelingen van jou vergen.  Aan de hand van concrete tips kun je vanuit de financiële administratie bijdragen aan een efficiëntieverbetering in je gehele bouwproces.

Kamp jij met een of meerdere van de volgende uitdagingen?

Je weet niet:
  • Waar je moet starten om e-facturatie effectief in te zetten
  • Wat de gevolgen zijn voor je administratie omdat er gewerkt wordt met verschillende branchestandaarden en initiatieven
  • Hoe je facturen zowel met als zonder XML rechtstreeks in je ERP-systeem moet krijgen
  • Hoe je een XML zonder pdf (plaatje van de factuur) moet verwerken
  • Hoe je bijlages kunt koppelen aan een XML-factuur vóór verwerking
  • Op welke manier je facturen met XML-bijlagen het beste op detailniveau kunt boeken
  • Wat op dit moment de standaard is in de markt en wat dat precies betekent
Profiteer van tips om direct aan de slag te gaan: kijk dit webinar terug!

Hoe helpt dit webinar jou?

Na het webinar ‘E-facturen verwerken in de bouw’ heb je de nodige nuttige en praktische tips om direct aan de slag te gaan met het optimaliseren van je administratieve processen. Je weet welke stappen je moet nemen om alle soort inkomende facturen -zowel met als zonder XML- op een uniforme wijze te verwerken. En dat allemaal zonder overtypwerk of een omslachtige werkwijze.

Voor wie is dit interessant?

  • Je bent werkzaam binnen de bouwbranche.
  • Je bent verantwoordelijk voor de financiële administratie binnen jouw organisatie.
  • Je wilt een hogere productie bereiken om projecten goed en tijdig te realiseren.
  • Je herkent jezelf in bovenstaande probleempunten.
  • Je wilt optimaliseren, maar weet niet precies waar je moet beginnen en hoeveel impact dit op je organisatie of afdeling heeft.
“Toen we in 2015 aan ons plafond zaten, verwerkten we zo’n 18.000 facturen – en op dit moment gaan we richting de 30.000 facturen met hetzelfde aantal mensen.” Jorden Dukel, ICT-manager bij Aalberts

Bekijk het webinar:

Nieuwsbrief

 

Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
april 2024

Whitepaper e-facturen verwerken

‘E-facturen’, ‘XML’, ‘UBL’, ‘pdf’: wanneer het om inkoopfactuurverwerking gaat, vliegen de termen je om de oren. Als e-factureren helemaal geschiedt volgens het ideaal, hoef je geen handmatige handelingen meer te verrichten. Maar de praktijk is anders: organisaties hebben te maken met verschillende standaarden en formaten én krijgen nog andere factuurtypen binnen. Het gevolg is dat ze een diverse stroom aan inkomende facturen ontvangen en verwerken. Wat is nu precies de plek van e-facturen in deze stroom? En hoe kan je ze op een slimme, eenduidige manier verwerken? In dit whitepaper gaan we daar dieper op in!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen

123