Tijdsbesparing tips?

Onze medewerkers zetten zich iedere dag in om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar wie zijn zij nu eigenlijk? En hoe ervaren ze hun functie bij WhiteVision? In deze blog vertelt Office Manager Daisy over haar ontwikkeling binnen WhiteVision, het ‘echte WhiteVision-gevoel’ en de kernwaarden van het bedrijf.

 

Wat is jouw achtergrond en hoe ben je bij WhiteVision terechtgekomen?

“Hiervoor heb ik bijna 12 jaar bij Albert Heijn gewerkt. Vanuit een bijbaantje ben ik doorgegroeid naar een leidinggevende functie. Er zat veel afwisseling in mijn baan, maar op een gegeven moment merkte ik dat mijn groeipotentieel daar niet meer lag. Ik wilde me graag verder ontwikkelen op andere gebieden en daarom ging ik op zoek naar een administratieve functie. Er bleken veel vacatures open te staan bij softwarebedrijven – een veld dat mij lag. Al snel kwam ik bij WhiteVision binnen als medewerker verkoop binnendienst. Inmiddels werk ik hier 11 maanden en ben ik doorgegroeid naar de functie van Office Manager.”

 

Hoe heeft WhiteVision jou geholpen in je ontwikkeling?

“Al bij de sollicitatieprocedure werd er gekeken naar mijn persoonlijke eigenschappen. Toen ik startte, had ik dus al een heel goed beeld van wat ik belangrijk vind en waar mijn valkuilen liggen. Daarnaast coachte mijn leidinggevende binnen WhiteVision mij hier uitstekend op. Daardoor kon ik mezelf snel ontwikkelen. Mijn eigen aard hielp hier ook bij: ik ben heel nieuwsgierig en wil alles weten, dus ik zoek dingen vaak zelf uit.

Bovendien is er wekelijks een werkbespreking. Die gaat niet alleen over je taken. Er zit ook een persoonlijk element aan. Er is ook ruimte om zaken waar je tegenaan bent gelopen te bespreken. Samen kijk je dan hoe je dit volgende keer beter kunt doen.

De doorgroeimogelijkheid naar de functie van Account Manager was in lijn met de functie die ik op de Verkoop Binnendienst had. Maar ik kwam er vrij snel achter dat mijn interesse meer bij processen ligt. Toen de Office Manager – wiens rol overigens nét iets anders was – wegging, vroeg onze HR-Manager of ik geïnteresseerd was in de functie. Ik dacht dat deze nog iets te hoog gegrepen was voor mij, maar zij vroeg of ik er nog eens over na wilde denken omdat het functieprofiel inmiddels was aangepast. Het aangepaste functieprofiel trok me aan en daarom heb ik uiteindelijk besloten om deze nieuwe uitdaging aan te nemen.”

 

Hoe zou jij het ‘echte WhiteVision-gevoel’ omschrijven?

“Ondanks de korte tijd dat ik hier werk, voelt het hier snel vertrouwd. Daarmee bedoel ik dat we heel prettig samenwerken en dat je als teamlid echt iets aan het team kan toevoegen. Iedereen staat altijd voor elkaar klaar. WhiteVision is heel persoonlijk, je voelt je geen nummer. Iedereen kan prima door één deur. Het is heus niet zo dat we buiten de deur altijd met elkaar afspreken, maar we hebben wel een wekelijkse teamlunch. Daarnaast zijn er regelmatig borrels en gaan we ook weleens samen naar een terrasje. Dat is wel het WhiteVision-gevoel: dat je deel uitmaakt van het team en iets kan toevoegen.”

 

Ambitie, respect, betrokkenheid en daadkracht: dat zijn de kernwaarden van WhiteVision. Hoe zie jij deze tot uiting komen?

“Dit zijn de grondslagen van de manier waarop wij met onze collega’s, partners en klanten omgaan. De kernwaarden zitten echt in de organisatie ingebakken. We proberen altijd een stapje verder te gaan. Als er een bijzonder project binnenkomt, willen we dat echt oppakken. Betrokken zijn we eigenlijk altijd, zowel bij onze klanten als bij elkaar. Kunnen we een extra moment pakken bij een klant, dan doen we dat. En als collega’s informeren we naar elkaars weekend en families. Maar we zijn ook betrokken bij het werk van de ander: we proberen elkaar echt te helpen. Dit handelen resulteert in respect en daadkracht.”

 

Uit de kernwaarden komen 3 leidende principes voort. Hoe zie jij deze terugkomen in je dagelijkse activiteiten?

1) Langdurige relaties met tevreden klanten

“Wij nemen het klantbelang altijd mee in de beslissingen die we nemen. Fair zijn richting klanten en medewerkers: dat is hier belangrijk. Een eerlijke communicatie staat dan ook voorop. Voor een langdurige relatie is dat essentieel. We beloven geen gouden bergen, want je moet je beloftes kunnen waarmaken. Wat wij proberen te doen is oprecht meedenken en meebewegen, zodat we ook een passend advies kunnen geven. Als ik met een tevreden klant praat, word ik daar blij van. En toen ik laatst een aanvraag kreeg van een klant die schreef dat hij zo tevreden was over mijn collega, vond ik dat erg leuk om te horen. Zulke zaken delen we ook met elkaar.”

2) Ondernemerschap en verkoopgerichtheid

“Bij WhiteVision vertelt niemand je hoe je iets moet doen. Binnen bepaalde randvoorwaarden ben je vrij om je taken in te richten en doelen uit te zetten. Output en resultaat: daar gaat het om. In de praktijk betekent dit dat ik in mijn functie erg veel vrijheid heb in hoe ik mijn dagen indeel. Prioriteiten stel ik zelf en dat is prettig.”

3) Eigen productontwikkeling

“WhiteVision is een bedrijf dat al best wat jaren bestaat. Er zijn klanten die vanaf de begintijd bij ons zijn. Hen zie ik soms overstappen van de oorspronkelijke oplossing naar ons allernieuwste product. Het is leuk om te zien dat we toegevoegde waarde leveren door de ontwikkeling die we in de afgelopen jaren hebben doorgemaakt. WhiteVision is continu bezig met het verbeteren en creëren van producten. Ik ben daar zelf niet bij betrokken, maar krijg alles natuurlijk wel mee vanaf de zijlijn. Ik zie dan ook dat we steeds een stap verder komen.”

 

Kun je het ‘prototype’ van de WhiteVision-medewerker omschrijven?

“Je moet het echt leuk vinden om samen te werken, maar ook om zelfstandig te zijn. Daarnaast is het belangrijk dat je enthousiast bent over het werk en toegevoegde waarde wilt leveren. Bezit je die eigenschappen, dan begeleidt WhiteVision je echt. Voor mij was het zo’n warm bad dat ik niet eens doorhad dat ik bezig was een behoorlijke overstap in mijn carrière te maken. Ik kreeg de tijd om mezelf te ontwikkelen en iedereen stond klaar om me te helpen. Dat maakt elke overgang natuurlijk heel gemakkelijk!”