Spring naar content

Binnendienstconsultant Björn aan het woord

Bij Whitevision zetten we ons iedere dag in om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Maar wie zijn onze medewerkers nu eigenlijk? En hoe vinden zij het om bij Whitevision te werken? In dit artikel vertelt binnendienstconsultant Björn Eijt hoe hij zijn eerste jaar bij Whitevision heeft ervaren: “Ik kon onbeperkt leren zonder dat ik aan verwachtingen hoefde te voldoen. Juist daardoor ging mijn ontwikkeling veel sneller en kon ik eerder nieuwe uitdagingen oppakken!”

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?

“In de ochtend komen we eerst even bij elkaar voor een teamoverleg, waarin we samen doornemen wat er op de planning staat. Zo weten alle collega’s binnen het team wie eventueel ruimte heeft om anderen te helpen. Daarna ga ik met mijn eigen agenda aan de slag. Ik plan mijn dagafspraken in en verzamel de informatie die daarvoor nodig is. Vervolgens buig ik mij over lopende meldingen. Een beetje multitasken is nodig: ik houd de mailbox voor inkomende vragen en verzoeken nauwlettend in de gaten. Komt er een bericht binnen, dan zorg ik dat wij dit zo snel mogelijk oppakken.

“Na de middagpauze verzamelt het team zich weer even om de tussenstand te bekijken: hoe is de ochtend verlopen en wat hebben we voor vanmiddag op de planning staan? Het is heel fijn om zo met elkaar te schakelen. Daardoor kunnen we onze taken afstemmen en klanten snel en efficiënt helpen. En dat is ons gezamenlijke doel!”

Waarom werk jij graag bij Whitevision?

“Whitevision is een hele fijne werkgever. Er zijn behoorlijk wat bedrijven die niet veel om jou als medewerker geven. Daar krijg je bijvoorbeeld nooit de kans om over je persoonlijke ontwikkeling te praten of om je werk op zo’n manier te evalueren dat je ervan leert en groeit. WhiteVision besteedt erg veel aandacht aan medewerkers. Dat gevoel kreeg ik al toen ik de website bekeek. En het werd versterkt tijdens de sollicitatierondes.”

“Voor mij is dit een belangrijk aspect, want in het verleden heb ik ook anders meegemaakt. Werken bij WhiteVision betekent werken bij een mooi bedrijf dat veel waardering voor je heeft. Alles is tot in de puntjes voor je geregeld: van goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden tot een prachtig kantoor. En de jaarlijkse uitstapjes zijn ook leuke, verbindende momenten waarop we als team dichter bij elkaar komen. Door al deze elementen voel ik mij echt op mijn plek bij Whitevision.”

Whitevision streeft ernaar om topwerkgever te zijn. In hoeverre vind jij dat dit doel behaald wordt?

“Vanuit het MT is er ontzettend veel aandacht voor jou als medewerker. Je voelt je hier echt gewaardeerd. Ook is er voldoende flexibiliteit: je bent altijd welkom op kantoor, maar je mag ook enkele dagen thuiswerken. “Daarnaast kan je je ontwikkelen in de richting die jou ligt. Whitevision kijkt waar jouw kracht ligt en denkt echt mee over je persoonlijke groei. Ik ben bijvoorbeeld binnengekomen zonder enige productkennis. Intern is veel aandacht besteed aan kennisoverdracht. Ik kreeg veel tijd om te leren. Mijn inwerktijd duurde een jaar en in die tijd vonden geen prestatiegerichte evaluaties  plaats. Zo werd de druk van de ketel gehaald. Als ik vragen had, stond het hele team altijd voor me klaar. Daarnaast nam één collega mij wekelijks bij de hand om bepaalde zaken uit te leggen. Ik kon dan ook aangeven wat goed ging en waarop ik graag wilde focussen. Zo’n traject is heel belangrijk als je werkt bij een bedrijf dat zijn eigen producten ontwikkelt. En mede hierdoor draaide ik sneller mee dan verwacht — namelijk, al voordat de eerste twaalf maanden waren verstreken!“

Biedt Whitevision je de mogelijkheid om je ambities na te jagen?

“Absoluut. Wekelijks heb ik een contactmoment met mijn manager. Dan kan ik aangeven welke onderwerpen mijn interesse wekken en waarin ik mij dus meer wil verdiepen. Als ik meer uitdaging in mijn functie zou zoeken, kan ik dat aangeven. WhiteVision geeft gehoor aan dit soort wensen.

“Maar bij mij is het eigenlijk andersom gegaan. Ik had aanvankelijk aangegeven dat ik bepaalde uitdagingen over twee jaar zou willen oppakken. Maar ik ging redelijk snel in mijn leertraject. Ik zit hier nu ongeveer een jaar en WhiteVision heeft aan mij gevraagd of ik het leuk vind om mijn reguliere werkzaamheden wat uit te breiden. Het is mooi om te zien dat je werkgever zulke behoeftes signaleert en je ontwikkeling stimuleert.”

“Ook is er voldoende flexibiliteit: je bent altijd welkom op kantoor, maar je mag ook enkele dagen thuiswerken.” Björn Eijt

Wat betekent het om deel uit te maken van het Whitevision-team?

“Vanaf dag één heb ik werken bij Whitevision als een warm bad ervaren. Er heerst veel vertrouwen binnen het team. En iedereen is heel behulpzaam. Ik heb echt het gevoel dat we bij Whitevision als één team werken aan het bereiken van één gezamenlijk doel: zorgen dat klanten hun werk zo efficiënt mogelijk kunnen doen.”

Een van de leidende principes van Whitevision is ‘langdurige relaties met tevreden klanten’. Hoe zie jij dit terugkomen in de praktijk?

“Als binnendienstconsultant ben ik het eerste contactpunt voor klanten. Zij komen met vragen, ideeën en problemen bij mij terecht. Binnen het supportteam doen we ons best om een goede relatie met hen te onderhouden — door op een informele manier te communiceren en een fijne sfeer te creëren.

“Sommige klanten spreek je meer dan eens. Dan leer je elkaar kennen en bouw je een band met elkaar op. Dit persoonlijke contact is zeer prettig, zowel voor klanten als voor ons.”

Op welke manier ondersteunt Whitevision jou in je ontwikkeling?

“Wij krijgen regelmatig de mogelijkheid om cursussen en trainingen te volgen. Dat is een stukje persoonlijke groei waarin WhiteVision investeert. Binnenkort begint het supportteam bijvoorbeeld in groepsverband aan een communicatietraining, zodat we onze klanten op een nóg betere manier te woord kunnen staan.

“Daarnaast vind je bij WhiteVision een goede balans tussen samenwerken en zelfstandig werken. Je kan altijd bij je collega’s aankloppen en de lijntjes binnen het team zijn kort. De communicatie is heel goed en we kunnen op elkaar bouwen. Maar over het algemeen werk je voor jezelf. Je plant je eigen afspraken en taken in. WhiteVision vertrouwt erop dat je dit allemaal zelf kan regelen. Dat vind ik heel fijn!

Op zoek naar een nieuwe baan?

Wil je werken in een groeiend, dynamisch en vooruitstrevend bedrijf? Bij WhiteVision hechten wij veel belang aan het vinden van de juiste mensen. Kun jij je wel vinden in onze kernwaarden, de wijze waarop deze in ieder aspect van het bedrijf terugkomen en de werkwijze van Whitevision? Klik dan snel verder naar onze vacatures.

Bekijk vacatures!
Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
april 2024

Whitepaper e-facturen verwerken

‘E-facturen’, ‘XML’, ‘UBL’, ‘pdf’: wanneer het om inkoopfactuurverwerking gaat, vliegen de termen je om de oren. Als e-factureren helemaal geschiedt volgens het ideaal, hoef je geen handmatige handelingen meer te verrichten. Maar de praktijk is anders: organisaties hebben te maken met verschillende standaarden en formaten én krijgen nog andere factuurtypen binnen. Het gevolg is dat ze een diverse stroom aan inkomende facturen ontvangen en verwerken. Wat is nu precies de plek van e-facturen in deze stroom? En hoe kan je ze op een slimme, eenduidige manier verwerken? In dit whitepaper gaan we daar dieper op in!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen

123