Spring naar content

Inkoopfacturen digitaal verwerken: hoe ziet de optimale oplossing eruit?

Zoek je een oplossing die ervoor zorgt dat je zo efficiënt mogelijk kan werken op de financiële administratie? Dan wil je in ieder geval kiezen voor een partij die goed samenwerkt met jouw ERP-leverancier. Zo weet je zeker dat de integratie optimaal is en dat je met een betrouwbare oplossing te maken hebt. De basis van onze aanpak is dat wij de mogelijkheden van jóuw systeem altijd centraal stellen.

De oplossingen die we maken en bedenken optimaliseren pakketten van ERP-leveranciers zoals Exact en AFAS. Zij doen er alles aan om jou allerlei nieuwe functies te brengen die essentieel zijn voor je primaire proces. Enorm belangrijk, maar daardoor bieden ze niet altijd de meest optimale oplossingen op randvlakken, waaronder inkoopfactuurverwerking. Dát is precies waar de expertise van Whitevision in beeld komt.

Wij hebben partnerschappen met een reeks ERP-leveranciers. Met hen onderhouden we nauwe contacten. Want alleen zó kunnen we ervoor zorgen dat onze oplossingen optimaal integreren met de ERP-systemen van onze klanten. Benieuwd waarom een partnerschap tussen een scan- en herkenpartij en een ERP-leverancier zo belangrijk is? In deze blog delen we welke 5 voordelen jij als gebruiker kunt ervaren.

1. Jouw systeem is leidend
De software die wij in de afgelopen jaren hebben ontwikkeld, kent specifieke features die jouw werk veel gemakkelijker maken. Bij alles wat we ontwikkelen hanteren we één uitgangspunt: de functionaliteit die door jouw financiële systeem wordt geboden. Want we willen ons onderscheiden met oplossingen die hier perfect op aansluiten – of je nu AFAS, Exact, Navision of een ander ERP-pakket gebruikt. Dat is precies wat klanten zo waarderen in Whitevision.

2. We hebben kennis van jouw systeem
Ieder financieel systeem heeft bepaalde kenmerken en werkmethodes. Wil je een optimaal werkend systeem hebben, dan is het van groot belang dat een oplossing voor inkoopfactuurverwerking naadloos aansluit op jouw systeem. Onze consultants en supportafdeling bezitten deze kennis, zodat we samen met jou niet ‘gewoon’ tot een goede, maar tot een héle goede implementatie komen.

 

3. Productowner en ERP-leverancier onderhouden nauw contact
Binnen onze organisatie is iedere oplossing ondergebracht bij een productowner. Vanuit zijn rol is deze verantwoordelijk voor een optimaal werkend systeem. Daarom onderhoudt de productowner bijvoorbeeld het contact met jouw leverancier en zorgt hij ervoor dat de slimme ontwikkelaars van Whitevision de oplossing zo naadloos mogelijk laten aansluiten (gebruik je Exact, lees dan dit whitepaper met tips voor optimaal werken). Binnen deze constructie wordt tevens het onderhoud van de koppeling geborgd. Dit betekent dat de oplossing altijd optimaal blijft functioneren – óók wanneer je ERP-leverancier bijvoorbeeld een nieuwe versie uitbrengt.

4. Je gebruikt alleen wat je nodig hebt
Het portfolio van Whitevision heeft zich ontwikkeld tot een volledige oplossing. Deze verzorgt alle handelingen in het inkoopfactuurverwerkingsproces: e-mailberichten automatisch inlezen en classificeren, pdf’s verrijken met xml-bestanden via OCR-technieken, een factuur omzetten tot een volledige boeking en het boekingsvoorstel rondsturen via een fiatteringsworkflow. Daarnaast zijn er diverse aanvullende functies beschikbaar, zoals matching, regelherkenning en modules die voorzien in de behoeftes van specifieke organisaties (zoals de bonnenkoppelfunctie voor de bouw). Dit betekent dat je het proces van inkoopfactuurverwerking verregaand kunt automatiseren met Whitevision.

Beschikt jouw financiële systeem al over een workflowfunctionaliteit? Of over de mogelijkheid om UBL-facturen in te lezen? Geen probleem. Door de modulaire opbouw van onze oplossing kun je alleen díe modules afnemen die jij nodig hebt.

 

5. Wij richten ons op aanvullende wensen (ongeacht wat je ERP-systeem al kan)
Wil je specifieke velden inrichten of laten herkennen? Niet-gebruikelijke stappen toevoegen aan de workflow omdat deze binnen jouw organisatie essentieel zijn? Bepaalde velden toevoegen aan het boekingsbestand? Vaak kunnen onze consultants dit soort wensen via een eenvoudige configuratieaanpassing realiseren. De kracht van onze organisatie is dat we de ideale combinatie weten te leveren: enerzijds bieden we standaardproducten, anderzijds geven we je de mogelijkheid om deze binnen jouw organisatie op maat te implementeren.

Als je een briljant idee hebt waarmee onze oplossing ook voor andere klanten nóg beter wordt, dan horen we dit ook graag van je. In dat geval gaan we bekijken of we ons portfolio kunnen aanvullen.

Aan de slag met slimme scan- en herken-software?
Wil jij inkoopfacturen verwerken met een betrouwbare oplossing die volledig integreert met jouw ERP-systeem? Neem gerust eens contact met ons op om te bekijken hoe we jou kunnen helpen efficiënter te werken.

Spreken onze principes je aan, maar is jouw ERP-leverancier nog geen partner van ons? Laat het ons weten. We gaan graag met jou én je leverancier in gesprek om de mogelijkheden te bespreken.

Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen
maart 2024

Mag je facturen digitaal bewaren?

Facturen digitaal bewaren: je hoort er steeds meer over, maar je kampt met de nodige vragen. Want mag dit eigenlijk wel? En zo ja, waar begin je dan? Hoewel er voor het digitaal boeken van inkoopfacturen tegenwoordig slimme oplossingen bestaan, is het archiveringsproces binnen veel organisaties nog steeds papiergebonden. Menig financieel-administratief medewerker is anno 2019 nog altijd veel tijd kwijt aan het opbergen van inkoopfacturen in mappen, die worden bewaard in kasten op het kantoor. Zo’n papieren archief maakt het terugvinden van een factuur op een later tijdstip óók een tijdrovende taak. Herkenbaar? Dan overweeg je misschien een efficiënter alternatief: facturen digitaal bewaren. Maar waarmee moet je rekening houden als je overstapt op een digitaal archief?
Artikel lezen

123