Spring naar content

Partnership Nocore

Een duo-interview met Job Klösters, Commercieel Manager bij de Nocore Group en Tobias Meijll, customer succes manager bij Whitevision

“Met Whitevision kunnen Nocore-gebruikers zich optimaal focussen op de corebusiness”. Job Klösters

Twee partners, één gedachtegoed:

Een plus een is drie: dát is het uitgangspunt van het partnership tussen Whitevision en Nocore. Beide leveranciers geloven dat een nauwe samenwerking de som der delen voor klanten overstijgt. Het ERP-systeem van Nocore en de SMART-OCR oplossing van WhiteVision zijn zó gekoppeld dat gebruikers hier meer dan dubbel profijt van hebben. Hoe dit zo gekomen is? Door een stevige basis van gemeenschappelijke waarden.

“We willen dat onze klanten focussen op hun corebusiness: facilitaire dienstverlening,” zegt Job Klösters, commercieel manager bij de Nocore Group. Dit principe sluit perfect aan op de filosofie van Whitevision. Tobias Meijll, customer succes manager bij Whitevision: “Ons doel is om repeterende, eentonige, handmatige handelingen de wereld uit te helpen. Zo kunnen klanten zich volledig richten op uitdagende taken waarmee zij meer waarde toevoegen voor de organisatie.”

“Klanten kunnen processen nóg efficiënter inrichten en alles uit Nocore halen” Tobias Meijll

Hoe profiteren klanten binnen de schoonmaak- en flexbranche precies van het partnership? “Ze boeken een enorme tijdwinst,” zegt Tobias. “Doordat we handmatige handelingen uit het proces elimineren, kunnen zij processen nóg efficiënter inrichten en alles uit Nocore halen.”

Job vult aan: “Handmatige inkoopfactuurverwerking is tijdrovend én foutgevoelig. Met Whitevision houden onze klanten tijd over. Als ze groeien, kunnen ze het proces laten doorlopen met dezelfde bezetting.”

Branchespecifieke functies zorgen voor een extra efficiëntieboost. Tobias verduidelijkt dit met een voorbeeld: “Nocore blinkt uit in het werken met contracten, projecten en werkbonnen. Als Whitevision-gebruiker kan je deze automatisch laten koppelen aan bepaalde inkopers en rayonmanagers voor goedkeuring. Per factuur link je naar de juiste vestiging, waardoor je een correct overzicht creëert en de factuur niet blijft liggen.”

“Maximaal resultaat voor de klant door optimale samenwerking” Tobias Meijll

Het partnership kwam op een bijzondere manier tot stand — namelijk, vanuit de praktijk. “Twee Nocore-klanten gaven bij ons aan dat zij graag met Whitevision wilden werken,” vertelt Tobias. Zo zijn we met Nocore in gesprek geraakt en hebben we onze totaaloplossing naadloos laten aansluiten op hun ERP-pakket.

Hoewel Nocore een basis systeem voor het accorderen van inkoopfacturen bood, merkte de Nocore dat een groeiend aantal klanten het verwerken van inkomende documenten verder wilde automatiseren. “We gingen op zoek naar een goede strategische partner omdat we wilden dat de oplossingen op hoog niveau met elkaar zouden koppelen,” zegt Job. “Whitevision bleek de perfecte partner. Het is dé specialist wanneer het aankomt op het verwerken van inkomende documenten. Bovendien hanteren we dezelfde normen en waarden: we stellen kwaliteit boven kwantiteit en willen dat klanten zich probleemloos kunnen wijden aan het werk waar zij goed in zijn.”

Dit betekent dat Whitevision en Nocore optimaal moeten samenwerken. Tobias: “De softwareoplossingen dienen naadloos op elkaar aan te sluiten. Daarom hanteren we zeer korte lijnen. Dat is overigens ook handig met het oog op continue doorontwikkeling: zowel Whitevision als Nocore is constant bezig met vernieuwing en verbetering. Alleen zo kan de eindgebruiker met zo min mogelijk moeite maximaal resultaat boeken.”

“Vanaf het prille begin zetten we de toon voor een nauwe samenwerking” Tobias Meijll

Dat Whitevision en Nocore elkaar na vierjaar heel goed kennen, maakt het partnership extra krachtig. Tobias: “Bij de eerste klant, GWS, gingen we samen de bühne op. Dat zette direct de toon voor een nauwe, strategische samenwerking.”

Het maken van goede werkafspraken was daarbij belangrijk. “We hebben samen afgetast waar pluspunten en potentiële valkuilen zaten en hoe onze oplossingen complementair aan elkaar kunnen zijn” vertelt Job. “Zo hebben we bepaald hoe de koppeling eruit moest komen te zien. Vervolgens hebben we deze steeds verder geoptimaliseerd. Die aanpak viel in goede aarde.”

Maar daar is het niet bij opgehouden. Whitevision en Nocore doen er van alles aan om het partnership te onderhouden en bevorderen. “We evalueren periodiek waar we staan,” zegt Job. “Dan bespreken we tevens punten die we eventueel samen kunnen ontwikkelen of uitdiepen.”

De partijen werken ook op andere manieren samen. “We bekijken dringende klantbehoeftes soms per geval. En we hebben onze supportafdelingen aan elkaar gekoppeld, zodat deze gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren.”

 

“We helpen klanten op hun eigen tempo te digitaliseren”

De twee partners vinden beiden gebruikersgemak erg belangrijk. “Daarom willen we de naadloze koppeling tussen onze systemen behouden en blijven optimaliseren,” zegt Tobias. “Ook vinden we het belangrijk dat Whitevision en Nocore als één naar voren treden.”

Job is het daar roerend mee eens: “Wie a zegt, moet ook b zeggen. Bij Nocore streven we ernaar om dé tool voor de schoonmaak- en flexbranche te bieden, inclusief de koppeling naar onze strategische partner Whitevision. Klanten merken vaak niet eens dat ze werken met twee verschillende systemen. Zo kunnen zij hun tijd optimaal aanwenden.”

Whitevision en Nocore doen er veel aan om klanten hiermee op weg te helpen. Zo organiseerden de partners eerder dit jaar een webinar om vraagstukken van klanten te behandelen. “Met dit soort initiatieven helpen we klanten efficiënter te werken met de software,” zegt Job. “Zeker in de schoonmaakbranche is dat handig, want deze is momenteel bezig met een inhaalslag op het gebied van digitalisering.”

De partners zullen ook in de toekomst regelmatig een webinar voor klanten organiseren. Maar, merkt Tobias op, bij het maken van toekomstplannen is ook flexibiliteit geboden: “We bekijken wat organisaties op dit moment nodig hebben en spelen daarop in. We pakken alles stap voor stap aan. Want we willen dat klanten op hun eigen tempo digitaliseren.”

Job vult aan: “Net als Whitevision voelt Nocore zich verplicht om klanten te helpen en bij te staan op het pad naar digitalisering. We nemen ze aan de hand mee. Samen bekijken we hun bedrijfsprocessen om de mogelijkheden voor optimalisering te bepalen. Hebben ze scan- en herken-software of een workflow nodig, dan haken we Whitevision aan. Want uiteindelijk is iedereen erbij gebaat dat klanten hun personeel zo efficiënt mogelijk kunnen inzetten. En in dat opzicht heeft Whitevision heel veel waarde toe te voegen!”

Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

maart 2024

Mag je facturen digitaal bewaren?

Facturen digitaal bewaren: je hoort er steeds meer over, maar je kampt met de nodige vragen. Want mag dit eigenlijk wel? En zo ja, waar begin je dan? Hoewel er voor het digitaal boeken van inkoopfacturen tegenwoordig slimme oplossingen bestaan, is het archiveringsproces binnen veel organisaties nog steeds papiergebonden. Menig financieel-administratief medewerker is anno 2019 nog altijd veel tijd kwijt aan het opbergen van inkoopfacturen in mappen, die worden bewaard in kasten op het kantoor. Zo’n papieren archief maakt het terugvinden van een factuur op een later tijdstip óók een tijdrovende taak. Herkenbaar? Dan overweeg je misschien een efficiënter alternatief: facturen digitaal bewaren. Maar waarmee moet je rekening houden als je overstapt op een digitaal archief?
Artikel lezen
maart 2024

Inkomende documenten verwerken: wat is de volgende stap? Op naar de toekomst!

Repeterend werk en handmatige handelingen wil je zoveel mogelijk beperken. Want daarmee haal je niet het meeste uit jezelf. Bovendien werk je zo ook niet erg efficiënt. Wat als je dit soort taken allemaal kunt automatiseren, zodat je veel meer tijd overhoudt voor werk waarvan je gelukkiger wordt en waarmee je meer waarde toevoegt voor de organisatie? Die gedachte vormt de basis voor het (door)ontwikkelen van onze oplossingen. De gebruiker staat voor ons centraal: deze moet altijd eenvoudig met een systeem kunnen werken. Daarom sluiten onze oplossingen op zeer hoog niveau aan op bedrijfsprocessen. Hoe deze ook zijn georganiseerd, het gebruiksgemak blijft bestaan. Bij het continu doorontwikkelen van onze eigen software blijft dit een cruciale factor. Benieuwd naar wat je de komende tijd van ons mag verwachten op innovatiegebied? We praten je graag bij in deze blog.
Artikel lezen
maart 2024

Wat is een UBL-factuur en welke verwerkingsuitdagingen horen hierbij?

De term ‘UBL-factuur’ hoor je in toenemende mate vallen. UBL is een beweging in opkomst. Het onderwerp is begin dit jaar stevig op de kaart gezet toen de overheid toeleveranciers verplichtte om facturen digitaal aan te leveren in UBL-formaat. Wij vinden dit een heel mooi initiatief en omarmen het dan ook. Aangezien WhiteVision organisaties helpt efficiënter te werken, roept zo’n standaard ook de nodige nieuwsgierigheid bij ons op. Om onze oplossing aan te passen aan UBL hebben we ons in het onderwerp verdiept. Wat is een UBL-factuur? Met welke uitdagingen heb je te maken als je een UBL-factuur wilt verwerken? En hoe ga je deze te lijf? We vertellen het je allemaal in deze blog.
Artikel lezen