Tijdsbesparing tips?

Partnership

Een duo-interview met Mike Verkuijlen, salesmanager bij de Nocore Group en Sven Coenen, accountmanager bij WhiteVision

 

Twee partners, één gedachtegoed:

 

“Met WhiteVision kunnen Nocore-gebruikers zich optimaal focussen op de corebusiness”.

 

Een plus een is drie: dát is het uitgangspunt van het partnership tussen WhiteVision en Nocore. Beide leveranciers geloven dat een nauwe samenwerking de som der delen voor klanten overstijgt. Het ERP-systeem van Nocore en de SMART-OCR oplossing van WhiteVision zijn zó gekoppeld dat gebruikers hier meer dan dubbel profijt van hebben. Hoe dit zo gekomen is? Door een stevige basis van gemeenschappelijke waarden.

“We willen dat onze klanten focussen op hun corebusiness: facilitaire dienstverlening,” zegt Mike Verkuijlen, salesmanager bij de Nocore Group. Dit principe sluit perfect aan op de filosofie van WhiteVision. Sven Coenen, accountmanager bij WhiteVision: “Ons doel is om repeterende, eentonige, handmatige handelingen de wereld uit te helpen. Zo kunnen klanten zich volledig richten op uitdagende taken waarmee zij meer waarde toevoegen voor de organisatie.”

“Klanten kunnen processen nóg efficiënter inrichten

en alles uit Nocore halen”

Hoe profiteren klanten binnen de schoonmaak- en flexbranche precies van het partnership? “Ze boeken een enorme tijdwinst,” zegt Sven. “Doordat we handmatige handelingen uit het proces elimineren, kunnen zij processen nóg efficiënter inrichten en alles uit Nocore halen.”

Mike vult aan: “Handmatige inkoopfactuurverwerking is tijdrovend én foutgevoelig. Met WhiteVision houden onze klanten tijd over. Als ze groeien, kunnen ze het proces laten doorlopen met dezelfde bezetting.”

Branchespecifieke functies zorgen voor een extra efficiëntieboost. Sven verduidelijkt dit met een voorbeeld: “Nocore blinkt uit in het werken met contracten, projecten en werkbonnen. Als WhiteVision-gebruiker kan je deze automatisch laten koppelen aan bepaalde inkopers en rayonmanagers voor goedkeuring. Per factuur link je naar de juiste vestiging, waardoor je een correct overzicht creëert en de factuur niet blijft liggen.”

“Maximaal resultaat voor de klant

door optimale samenwerking”

Het partnership kwam op een bijzondere manier tot stand — namelijk, vanuit de praktijk. “Twee Nocore-klanten gaven bij ons aan dat zij graag met WhiteVision wilden werken,” vertelt Sven. Zo zijn we met Nocore in gesprek geraakt en hebben we onze totaaloplossing naadloos laten aansluiten op hun ERP-pakket.

Hoewel Nocore een basis systeem voor het accorderen van inkoopfacturen bood, merkte de Nocore dat een groeiend aantal klanten het verwerken van inkomende documenten verder wilde automatiseren. “We gingen op zoek naar een goede strategische partner omdat we wilden dat de oplossingen op hoog niveau met elkaar zouden koppelen,” zegt Mike. “WhiteVision bleek de perfecte partner. Het is dé specialist wanneer het aankomt op het verwerken van inkomende documenten. Bovendien hanteren we dezelfde normen en waarden: we stellen kwaliteit boven kwantiteit en willen dat klanten zich probleemloos kunnen wijden aan het werk waar zij goed in zijn.”

Dit betekent dat WhiteVision en Nocore optimaal moeten samenwerken. Sven: “De softwareoplossingen dienen naadloos op elkaar aan te sluiten. Daarom hanteren we zeer korte lijnen. Dat is overigens ook handig met het oog op continue doorontwikkeling: zowel WhiteVision als Nocore is constant bezig met vernieuwing en verbetering. Alleen zo kan de eindgebruiker met zo min mogelijk moeite maximaal resultaat boeken.”

“Vanaf het prille begin zetten we de toon

voor een nauwe samenwerking”

 

 

Dat WhiteVision en Nocore elkaar na twee jaar heel goed kennen, maakt het partnership extra krachtig. Sven: “Bij de eerste klant, GWS, gingen we samen de bühne op. Dat zette direct de toon voor een nauwe, strategische samenwerking.”

Het maken van goede werkafspraken was daarbij belangrijk. “We hebben samen afgetast waar pluspunten en potentiële valkuilen zaten en hoe onze oplossingen complementair aan elkaar kunnen zijn” vertelt Mike. “Zo hebben we bepaald hoe de koppeling eruit moest komen te zien. Vervolgens hebben we deze steeds verder geoptimaliseerd. Die aanpak viel in goede aarde.”

Maar daar is het niet bij opgehouden. WhiteVision en Nocore doen er van alles aan om het partnership te onderhouden en bevorderen. “We evalueren periodiek waar we staan,” zegt Mike. “Dan bespreken we tevens punten die we eventueel samen kunnen ontwikkelen of uitdiepen.”

De partijen werken ook op andere manieren samen. “We bekijken dringende klantbehoeftes soms per geval. En we hebben onze supportafdelingen aan elkaar gekoppeld, zodat deze gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren.”

 

“We helpen klanten op hun eigen tempo te digitaliseren”

De twee partners vinden beiden gebruikersgemak erg belangrijk. “Daarom willen we de naadloze koppeling tussen onze systemen behouden en blijven optimaliseren,” zegt Sven. “Ook vinden we het belangrijk dat WhiteVision en Nocore als één naar voren treden.”

Mike is het daar roerend mee eens: “Wie a zegt, moet ook b zeggen. Bij Nocore streven we ernaar om dé tool voor de schoonmaak- en flexbranche te bieden, inclusief de koppeling naar onze strategische partner WhiteVision. Klanten merken vaak niet eens dat ze werken met twee verschillende systemen. Zo kunnen zij hun tijd optimaal aanwenden.”

WhiteVision en Nocore doen er veel aan om klanten hiermee op weg te helpen. Zo organiseerden de partners eerder dit jaar een webinar om vraagstukken van klanten te behandelen. “Met dit soort initiatieven helpen we klanten efficiënter te werken met de software,” zegt Mike. “Zeker in de schoonmaakbranche is dat handig, want deze is momenteel bezig met een inhaalslag op het gebied van digitalisering.”

De partners zullen ook in de toekomst regelmatig een webinar voor klanten organiseren. Maar, merkt Sven op, bij het maken van toekomstplannen is ook flexibiliteit geboden: “We bekijken wat organisaties op dit moment nodig hebben en spelen daarop in. We pakken alles stap voor stap aan. Want we willen dat klanten op hun eigen tempo digitaliseren.”

wit vlak

Mike vult aan: “Net als WhiteVision voelt Nocore zich verplicht om klanten te helpen en bij te staan op het pad naar digitalisering. We nemen ze aan de hand mee. Samen bekijken we hun bedrijfsprocessen om de mogelijkheden voor optimalisering te bepalen. Hebben ze scan- en herken-software of een workflow nodig, dan haken we WhiteVision aan. Want uiteindelijk is iedereen erbij gebaat dat klanten hun personeel zo efficiënt mogelijk kunnen inzetten. En in dat opzicht heeft WhiteVision heel veel waarde toe te voegen!”

Aan de slag met de
SMART-OCR-software van WhiteVision?

Vind jij alleen de beste OCR-software goed genoeg voor je organisatie? Kies dan voor een unieke, betrouwbare oplossing die volledig gericht is op de gebruiker. WhiteVision helpt je graag efficiënter en leuker te werken. Neem gerust contact met ons op!

Contact opnemen