Spring naar content

NVD Beveiligingsgroep

NVD Beveiligingsgroep verzorgt beveiliging in de breedste zin van het woord. Van een bemanning van de receptiebalie tot complete beveiligingssystemen: het bedrijf levert alle facetten van beveiliging. Met deze aanpak behoort het tot de top-4 marktspelers in Nederland. Toch vindt NVD altijd de perfecte balans tussen de continuïteit van een grote organisatie en de flexibiliteit van een klein bedrijf. Met succes, want klanten vertrouwen al ruim een eeuw op de constructieve, op maat gesneden beveiligingsoplossingen van NVD. Hét doel: bijdragen aan de veiligheid van relaties. Daarom staan de medewerkers van NVD garant voor een betrouwbare, hoogwaardige dienstverlening op het gebied van beveiliging en veiligheid.

De behoefte

Eén medewerker van NVD was elke week 40 uur bezig met crediteurenbeheer. Het gehele inkoopfactuurverwerkingsproces verliep handmatig – van facturen inscannen tot een boeking afronden in AFAS. Dat moest slimmer en sneller, vond NVD. Daarom ging het op zoek naar een geschikte oplossing voor het digitaal verwerken van inkomende facturen.

De oplossing

De zoektocht startte bij ERP-leverancier AFAS. Deze gaf aan dat diverse partners een koppeling met het ERP-pakket boden. Daarop ging NVD om de tafel met twee partijen, waaronder Whitevision. Vervolgens brachten NVD-medewerkers een bezoek aan klanten van beide aanbieders om te bekijken hoe deze in de praktijk met de pakketten werkten. De keuze viel snel op Whitevision: de oplossing bood alles wat NVD zocht én de manier van communiceren sprak het beveiligingsbedrijf aan.

De voordelen van Whitevision

  1. Aanzienlijke tijdbesparing: stukken minder FTE voor inkoopfactuurverwerking.
  2. Gestroomlijnd automatisch inkoopfactuurverwerkingsproces en zelflerende OCR-software.
  3. Perfecte koppeling met ERP-systeem AFAS.
  4. Cloudoplossing: altijd werken met de laatste versie en geen beheerkosten meer.
  5. Mogelijkheid om naast inkoopfacturen ook andere documenten te verwerken.

“Whitevision heeft ons probleem opgelost: wij werken nu een stuk prettiger, sneller en makkelijker,” zegt Frank Meijer, coördinator van de afdeling Finance van NVD. “Vrijwel alle facturen komen via de digitale route binnen. Deze worden rechtstreeks vanuit onze mailbox naar Whitevision gestuurd. Een koppeling met AFAS maakt het mogelijk dat de factuurgegevens worden opgehaald. Het resultaat is dat wij onze inkoopfacturen veel eenvoudiger en vlotter verwerken dan voorheen.” Hierdoor bespaart NVD aanzienlijk veel tijd: “Voorheen moest één medewerker 40 uur per week wijden aan crediteurenbeheer. Deze werkzaamheden hebben we nu verdeeld over de afdeling. Er werken 2 mensen in Whitevision – op een zeer efficiënte manier. Een taak die vroeger 28 uur in beslag nam, kost nu nog maar 8 uur!”

Dat het efficiënter werken is met Whitevision, komt door het gestroomlijnde automatische inkoopfactuurverwerkingsproces. Frank: “Bij de inrichting van onze omgeving heeft onze Whitevision-consultant een mapje aangemaakt in de crediteurenmailbox. Hier slepen we inkoopfacturen naartoe, die vervolgens als losse documenten worden ingeschoten in Whitevision. De pdf én de bijbehorende e-mail worden meegestuurd en opgeslagen als bijlages. Op dat moment kunnen wij de facturen gaan boeken.”

“De zelflerende OCR-software heeft een hoge herkenning en is te trainen”

Ook daar helpt Whitevision bij: “Wanneer een factuur op het scherm verschijnt, heeft de slimme OCR-software van Whitevision de meeste gegevens al herkend en ingevuld. De software heeft eerst gecontroleerd of de crediteureninformatie overeenkomt met de gegevens in ons systeem. Zaken als factuur-, bankrekening- en btw-nummer staan meestal al in de juiste velden. En wanneer de OCR-software iets niet direct herkent, kun je het systeem trainen. Wij hebben bijvoorbeeld specifieke kostenplaatsen aangemaakt die bepaalde unitmanagers moeten goedkeuren. Zoiets hoef je maar één keer aan te geven aan het systeem – de volgende keren weet het precies wat het moet doen!”

Een boeking wordt samen met alle bijlages naar AFAS doorgeschoten – een proces dat vlekkeloos verloopt. “Whitevision-AFAS is voor ons de gouden combinatie,” zegt Frank. “De koppeling is achter de schermen zeer goed geregeld. Daarom hebben wij er geen omkijken naar.”

“Whitevision-AFAS is voor ons de gouden combinatie”

Datzelfde geldt voor de oplossing van Whitevision. “Vorig jaar zijn wij overgestapt op de online versie van Whitevision en die werkt heel prettig. Omdat het een cloudoplossing is, krijgen we vanzelf updates, waardoor we steeds werken met de laatste versie.” De onlinevariant zorgt bovendien voor extra tijdwinst: “Het scheelt ons nóg meer kostbare uren, omdat we zelf niet meer aan beheer hoeven te doen. Wij hebben jarenlang met een eigen server gewerkt, wat veel meer tijd kostte en ervoor zorgde dat we niet altijd meegingen met de laatste updates. Nu verloopt het allemaal automatisch. Heel prettig!”

Over de samenwerking met Whitevision is Frank erg te spreken. “Bij de aanvankelijke implementatie kwam onze Whitevision-consultant 5 dagen lang over de vloer. Hij dacht heel goed met ons mee over de juiste procesinrichting. Toen we overstapten van onpremise naar online, heeft een Whitevision-consultant dit binnen 1 dag bij ons op locatie geregeld.” Na de livegang heeft NVD nog weleens support nodig gehad. Ook dat verliep prima: “Via het klantportaal stuurden we onze vragen in, die snel en goed werden opgepakt. Binnen een dag was alles altijd geregeld.”

“Whitevision hanteert een zeer klantgerichte aanpak”

Wat Frank heel fijn vindt aan Whitevision is de klantgerichte aanpak: “Elk bedrijf heeft zijn eigen wensen en werkwijze. Whitevision levert een standaardoplossing, maar bekijkt heel aandachtig hoe deze kan worden aangepast aan de klant in kwestie.” Frank zou andere bedrijven dan ook absoluut aanraden om met Whitevision te werken: “Als je op zoek bent naar een pakket waarmee je een efficiëntieslag maakt en tijdwinst boekt, beveel ik Whitevision absoluut aan. Bedenk wel van tevoren hoe je je processen wilt (her)inrichten. Dan kan de Whitevision-consultant je uitstekend adviseren over de beste aanpak en inrichting. Dat hebben wij zelf ervaren.”

NVD is ondertussen druk bezig met de volgende stap: “We zijn intern aan het bekijken of we andere facetten aan Whitevision kunnen koppelen. Vanaf het begin hebben we aangegeven dat we niet alleen inkoopfacturen, maar ook andersoortige documenten door Whitevision willen laten verwerken. Want zo maak je papierverwerking nóg efficiënter. Dat Whitevision deze mogelijkheid biedt, is voor ons een belangrijke reden geweest om met het bedrijf in zee te gaan. Een beslissing waar we tot op de dag van vandaag tevreden mee zijn!”

Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

maart 2024

Documentherkenning: welke software heb je nodig?

Je hebt de term ‘documentherkenning’ vast en zeker weleens horen vallen. Veel mensen denken dat het hierbij gaat om een proces waarbij je een afbeelding inscant die je vervolgens in je administratie zet. Dit is niet onjuist, maar in de praktijk komt er meer bij kijken. OCR-software zet de gescande afbeelding namelijk automatisch om in data, die je daarna in je ERP-pakket terugziet. Om die reden spreken we ook wel van ‘scan- en herken-software’. Juist dat herkenproces, waarin de software gegevens interpreteert en als data aanlevert in je financiële systeem, maakt documentherkenning zo interessant.
Artikel lezen
maart 2024

Mag je facturen digitaal bewaren?

Facturen digitaal bewaren: je hoort er steeds meer over, maar je kampt met de nodige vragen. Want mag dit eigenlijk wel? En zo ja, waar begin je dan? Hoewel er voor het digitaal boeken van inkoopfacturen tegenwoordig slimme oplossingen bestaan, is het archiveringsproces binnen veel organisaties nog steeds papiergebonden. Menig financieel-administratief medewerker is anno 2019 nog altijd veel tijd kwijt aan het opbergen van inkoopfacturen in mappen, die worden bewaard in kasten op het kantoor. Zo’n papieren archief maakt het terugvinden van een factuur op een later tijdstip óók een tijdrovende taak. Herkenbaar? Dan overweeg je misschien een efficiënter alternatief: facturen digitaal bewaren. Maar waarmee moet je rekening houden als je overstapt op een digitaal archief?
Artikel lezen
maart 2024

Inkomende documenten verwerken: wat is de volgende stap? Op naar de toekomst!

Repeterend werk en handmatige handelingen wil je zoveel mogelijk beperken. Want daarmee haal je niet het meeste uit jezelf. Bovendien werk je zo ook niet erg efficiënt. Wat als je dit soort taken allemaal kunt automatiseren, zodat je veel meer tijd overhoudt voor werk waarvan je gelukkiger wordt en waarmee je meer waarde toevoegt voor de organisatie? Die gedachte vormt de basis voor het (door)ontwikkelen van onze oplossingen. De gebruiker staat voor ons centraal: deze moet altijd eenvoudig met een systeem kunnen werken. Daarom sluiten onze oplossingen op zeer hoog niveau aan op bedrijfsprocessen. Hoe deze ook zijn georganiseerd, het gebruiksgemak blijft bestaan. Bij het continu doorontwikkelen van onze eigen software blijft dit een cruciale factor. Benieuwd naar wat je de komende tijd van ons mag verwachten op innovatiegebied? We praten je graag bij in deze blog.
Artikel lezen