Spring naar content

idverde

idverde NL is een gevestigde naam in de groensector. Ruim 500 medewerkers werken vanuit een twintigtal locaties in Nederland en binnen de gehele idverde groep werken zo’n 8.500 collega’s. Het klantenbestand bestaat onder andere uit zorgorganisaties, sportverenigingen, kleine en grote bedrijven, projectontwikkelaars, recreatieparken, woningbouwcorporaties en diverse (semi-)overheden. idverde NL werkt aan projecten in omgevingsbeheer en -inrichting. De kennis die het bedrijf bezit en ontwikkelt geeft klanten inzicht in hun werkelijke behoefte. Daarmee verhoogt idverde de waarde van de groene omgeving — niet alleen voor zijn klanten, maar ook voor de maatschappij.

De behoefte

idverde NL verwerkte inkomende facturen handmatig. Administratief medewerkers handelden het proces af via de traditionele route — zij boekten facturen in met de hand en borgen deze op in een archiefkast. Het bedrijf vond dat dit proces een efficiëntieslag kon gebruiken. Daarom ging het op zoek naar een automatiseringsoplossing.

De oplossing

Tijdens de implementatie van ERP-systeem 4PS kwam idverde NL in contact met Whitevision. Het bedrijf was onder de indruk, maar na een demo besloot het de markt toch verder te verkennen. Tijdens een uitgebreid traject vergeleek idverde NL diverse leveranciers met elkaar. Uiteindelijk kwam Whitevision als winnaar uit de bus: idverde NL ging met de oplossing van Whitevision aan de slag.

De voordelen van Whitevision

  1. Meer tijd en efficiëntie door Whitevisions slimme OCR-software en goede workflow-software.
  2. De herkenning wordt mettertijd nóg beter omdat Whitevision een zelflerend systeem is.
  3. De regelherkenning-functie zorgt dat je geen factuurregels meer hoeft over te typen.
  4. Supportmedewerkers lossen vraagstukken adequaat en professioneel op.
  5. Whitevision is een innovatie partij die actief met je meedenkt over procesoptimalisatie.

“Whitevision heeft ons veel opgeleverd,” zegt Bouwe Mul, administratief medewerker bij idverde NL. Als key user van Whitevision is hij verantwoordelijk voor het gehele factuurverwerkingsproces binnen het systeem. “Sinds wij de oplossing gebruiken, hoeven we factuurregels niet meer handmatig in te voeren. Daardoor zijn we veel minder tijd kwijt aan het verwerken van inkoopfacturen. Met Whitevision werken we een stuk efficiënter — en dat is voor mij het grootste pluspunt!”

“Whitevision is efficiënt en levert je veel tijdwinst op. De medewerkers zijn behulpzaam en denken écht met je mee!” Bouwe Mul - administratief medewerker bij idverde NL

Het inkoopfactuurverwerkingsproces verloopt nu van a tot z via Whitevision. Bouwe: “Wanneer een factuur binnenkomt per mail, wordt deze ingescand in het systeem. De slimme OCR-software herkent zaken als de leverancier, het bedrag en de datum. Klopt er iets niet — bijvoorbeeld een bankrekeningnummer — dan krijgen wij hiervan een melding. En als het systeem een bepaald factuurelement niet in één keer herkent, kunnen we het trainen door aan te klikken wat het had moeten herkennen. Het mooie is dat Whitevision zelflerend is, waardoor het dit element de volgende keer wél zal herkennen!”

Naast de OCR-software van Whitevision gebruikt idverde NL ook de regelherkenning-functie en de workflow-software. “Dit betekent dat het systeem factuurregels herkent en inleest én dat we facturen fiatteren via Whitevision. De workflow hebben we samen met onze Whitevision-consultant ingericht, zodat elke factuur langs de juiste goedkeurders gaat. Nadat zij akkoord hebben gegeven, wordt de factuur geboekt.”

“De supportmedewerkers van Whitevision handelen adequaat en professioneel”

Als key user heeft Bouwe af en toe contact met Whitevision. De communicatie vindt hij soepel verlopen: “Wij kampen weleens met vragen. Wanneer ik deze indien via het klantportaal van Whitevision, krijg ik altijd snel een reactie. En de supportmedewerkers van Whitevision pakken de zaken adequaat en professioneel aan. Zij kijken samen met ons naar het probleem om snel tot een oplossing te komen.”

Dit betekent overigens niet dat Bouwe support zeer vaak moet inschakelen: “Whitevision heeft veel opties en functies, maar het is een heel gebruiksvriendelijk systeem. En de koppeling met ons ERP-systeem, 4PS, is erg goed!”

“Met Whitevision kunnen we optimalisatieslagen blijven maken”

Voor de toekomst staan de nodige plannen op stapel. Bouwe ziet daarin ook een rol voor Whitevision weggelegd: “Wij willen absoluut stappen nemen om onze processen verder te optimaliseren. Daar zijn we eigenlijk continu mee bezig. Het is fijn dat Whitevision zich óók sterk richt op innovatie en doorontwikkeling. Daarin vinden we elkaar. Eens in de zoveel tijd bekijken we bijvoorbeeld samen met onze Whitevision-consultant hoe we onze processen kunnen verbeteren.”

Bouwe heeft het gevoel dat Whitevision op dit gebied echt meedenkt: “Als wij een vraag hebben waar Whitevision niet eerder mee te maken heeft gehad, wordt deze serieus opgepakt. Dat vind ik heel positief. Daarom heb ik er ook het grootste vertrouwen in dat we optimalisatieslagen kunnen blijven maken met Whitevision.”

Of Bouwe Whitevision zou aanbevelen? “Als je bedrijf met verschillende projecten werkt, is het een heel goed systeem. Het programma biedt veel opties en is toch niet moeilijk in gebruik. Whitevision kan je echt verder helpen!”

Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen
maart 2024

Mag je facturen digitaal bewaren?

Facturen digitaal bewaren: je hoort er steeds meer over, maar je kampt met de nodige vragen. Want mag dit eigenlijk wel? En zo ja, waar begin je dan? Hoewel er voor het digitaal boeken van inkoopfacturen tegenwoordig slimme oplossingen bestaan, is het archiveringsproces binnen veel organisaties nog steeds papiergebonden. Menig financieel-administratief medewerker is anno 2019 nog altijd veel tijd kwijt aan het opbergen van inkoopfacturen in mappen, die worden bewaard in kasten op het kantoor. Zo’n papieren archief maakt het terugvinden van een factuur op een later tijdstip óók een tijdrovende taak. Herkenbaar? Dan overweeg je misschien een efficiënter alternatief: facturen digitaal bewaren. Maar waarmee moet je rekening houden als je overstapt op een digitaal archief?
Artikel lezen

123