Spring naar content

Hendriks groep

Hendriks groep geeft beton haar vorm! De projecten van Hendriks groep zijn technologische hoogstandjes met een hart voor beton en gegoten in staal. In een betonwereld die steeds veranderd, zijn zij de stabiele factor. Dat lukt alleen door innovatief te blijven en door met heel veel trots en plezier aan projecten te werken. Gestart in 1850 als lokale smid en nu uitgegroeid naar een nationale en internationale speler met ruim 170 medewerkers in vaste dienst.

Hendriks groep bestaat uit vier bedrijven: Hendriks precon is de innovatieve partner voor stalen prefab betonmallen en infra bekistingen, Hendriks stalen bekistingtechniek is een gerenommeerde leverancier van stalen systeembekisting voor de woningbouw, Hendriks ruwbouw is de partner in het optimaliseren en realiseren van casco betonwerken en Hendriks plaatbewerking levert alle soorten plaat- en zetwerk met moderne, uiterst nauwkeurige lasersnijmachines en zetbanken.

De behoefte

Aanvankelijk werkte Hendriks groep met een andere oplossing voor het verwerken van inkoopfacturen. Deze kende de nodige beperkingen. Het gevolg was dat de verwerking, goedkeuring én archivering van facturen niet optimaal was. Bovendien vond Hendriks groep het lastig om klantinformatie up-to-date te houden. Het kwam vaker dan eens voor dat een factuurbedrag op een oud bankrekeningnummer terechtkwam, omdat de nieuwe gegevens niet in het systeem waren opgenomen. Dat moest en kon beter. Hendriks groep ging op zoek naar een oplossing die de papierstroom zou verminderen én de gegevens van toeleveranciers zou controleren.

De oplossing

Allereerst stapte Hendriks groep over op een nieuw ERP-systeem, 4PS. Aangezien Whitevision en 4PS een nauw partnerschap hebben, vroeg Hendriks groep een demo aan van de inkoopfactuurverwerkingsoplossing. Om deze écht in actie te kunnen zien gaf het bedrijf 31 ‘lastige’ facturen mee – het oude systeem had deze niet herkend. Tijdens de demo bleek dat Whitevision 30 van deze facturen zonder problemen kon verwerken. De hoge herkenningsgraad én de kennis en kunde van Whitevision gaven de doorslag: Hendriks groep besloot de oplossing te implementeren.

De voordelen van Whitevision

  1. Zeer hoge herkenningsgraad
  2. Geen foutieve betalingen door automatische controle van KvK-, btw- en bankrekeningnummer
  3. Gebruiksgemak door prettige, eenvoudige interface
  4. Tijdbesparing door eliminering van handmatige handelingen en naadloze aansluiting op 4PS Construct
  5. Uitstekend supportteam, hands-on-mentaliteit en focus op innovatie

“Whitevision heeft een hele hoge herkenningsgraad,” vertelt Barry Bloemendal, controller bij Hendriks groep. “Het systeem herkent meer dan 90 procent van de inkomende facturen vrijwel foutloos, een enorme verbetering ten opzichte van de vorige oplossing. Wanneer het een factuur niet herkent, ligt het probleem meestal bij de leverancier. Deze heeft dan een foutieve factuur of een document van zeer slechte kwaliteit gestuurd.” Bovendien is het prangende probleem omtrent niet-bijgewerkte bankrekeningnummers nu opgelost: “Wanneer een bekende leverancier ons een factuur stuurt, controleert Whitevision volledig automatisch het KvK-, btw- en bankrekeningnummer. Door deze actieve controle zijn verkeerde betalingen nagenoeg uitgesloten. Dat is een heel belangrijk winstpunt voor ons.” Ook het gebruiksgemak is een grote plus: “De interface werkt enorm prettig en eenvoudig!”

“Whitevision is een gebruiksvriendelijke, innovatieve, complete oplossing. Wij waren vanaf dag één enthousiast over de mate waarin we werden ontzorgd!”

Als Barry Whitevision met de werkwijze van 5 jaar geleden vergelijkt, ziet hij een enorm verschil. “Destijds verwerkten we inkoopfacturen grotendeels handmatig. Voor ons zijn facturen doorgaans omvangrijk: ze bestaan uit meerdere pagina’s en hebben meestal bijlages, zoals pakbonnen. Wanneer we 25 kantjes hadden geniet, gingen de pakketjes via interne post naar de goedkeurders. Vaak kwamen ze in bakjes terecht en raakten ze weg – met boze leveranciers tot gevolg. Waren de facturen eenmaal geaccordeerd en betaald, dan moesten we ze ook nog handmatig opruimen.”

Al die handelingen zijn met Whitevision overbodig geworden. “Nu komen de facturen binnen in een aparte mailbox. Hierin bekijk ik even of de binnengekomen berichten daadwerkelijk facturen bevatten – soms zit er een spambericht of betalingsherinnering tussen. Het systeem scant de factuur, herkent de gegevens en stelt vast om welke leverancier het gaat. Dat gebeurt allemaal in de cloud; ik hoef daar niets voor te doen. Na de verwerking bij de administratie gaat de factuur rond in de organisatie middels de Whitevision Workflow. Zo kunnen goedkeurders gemakkelijk een controle doen op de kosten en de factuur accorderen. En facturen raken nooit meer weg!”

“De kwaliteit van de boeking is hoger én we besparen veel tijd”

Loopt Barry eens tegen een vraag of probleem aan, dan kan hij terugvallen op een team van experts. “Zo’n issue schiet ik in via het klantportaal van Whitevision. Kort daarna word ik gebeld en verder geholpen. Dat werkt heel prettig, zeker omdat Whitevision een behoorlijk aantal medewerkers heeft die stuk voor stuk gespecialiseerd zijn in hun vak. Bovendien biedt de organisatie uitstekende service. Over het algemeen is het team jong, dynamisch en informeel. Daar heb ik een klik mee. Whitevision verkoopt geen gebakken lucht en heeft een hands-on-mentaliteit. Die benadering past heel goed bij ons bedrijf.”

Als je het Barry vraagt, blijft Hendriks groep zeker met Whitevision werken. “We gaan meerdere bedrijven aan de oplossing koppelen. Het mooie is dat Whitevision zich continu met innovatie bezighoudt. Als klant mogen wij daarin meedenken. In de toekomst zal ik zeker gebruikmaken van deze mogelijkheid. Het is prettig dat Whitevision hiervoor openstaat. Zo blijf je immers met frisse ogen naar de zaken kijken – en dat is heel belangrijk.”

Zou Barry Whitevision aanbevelen aan andere bedrijven? “Absoluut. Je werkt met een solide club én een bewezen oplossing. De koppeling draait al bij zoveel klanten succesvol. Je kunt er gewoon van uitgaan dat de integratie met 4PS Construct uitstekend werkt!”

“Het team van Whitevision is gespecialiseerd en biedt uitstekende service”
Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen
maart 2024

Mag je facturen digitaal bewaren?

Facturen digitaal bewaren: je hoort er steeds meer over, maar je kampt met de nodige vragen. Want mag dit eigenlijk wel? En zo ja, waar begin je dan? Hoewel er voor het digitaal boeken van inkoopfacturen tegenwoordig slimme oplossingen bestaan, is het archiveringsproces binnen veel organisaties nog steeds papiergebonden. Menig financieel-administratief medewerker is anno 2019 nog altijd veel tijd kwijt aan het opbergen van inkoopfacturen in mappen, die worden bewaard in kasten op het kantoor. Zo’n papieren archief maakt het terugvinden van een factuur op een later tijdstip óók een tijdrovende taak. Herkenbaar? Dan overweeg je misschien een efficiënter alternatief: facturen digitaal bewaren. Maar waarmee moet je rekening houden als je overstapt op een digitaal archief?
Artikel lezen

123