Spring naar content

Feenstra en van Goor

Van het ontwerp en de plaatsing van een nieuwe badkamer tot de installatie van een cv-ketel of verwarming: Feenstra en van Goor is een allround installatiebedrijf dat het hele spectrum van installatiewerk verzorgt. Met circa veertig vakbekwame medewerkers en meer dan veertig jaar ervaring levert het bedrijf diensten aan een gevarieerd klantenbestand. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen speelt een grote rol binnen Feenstra en van Goor: duurzaam ondernemen en installeren is erg belangrijk. Terwijl de naamsbekendheid van het bedrijf groeit, breidt de orderportefeuille zich uit binnen utiliteit, industrie, nieuwbouw, renovatie én de particuliere sector. Als erkend leerbedrijf begeleidt Feenstra en van Goor bovendien jong talent op weg naar een vakdiploma. De visie hierachter? “Je hebt alleen maar bestaansrecht als je blijft investeren in de toekomst.”

De behoefte

Grofweg anderhalf jaar geleden merkte Feenstra en van Goor dat de hoeveelheid binnenkomende facturen groeide. Deze inkoopfacturen werden stuk voor stuk met de hand ingevoerd – een tijdrovende taak die dringend verlichting kon gebruiken. Daarom ging het bedrijf op zoek naar een deskundige partij die kon helpen bij het verwerken van inkomende facturen.

De oplossing

Via BouwInfosys kwam Feenstra en van Goor in contact met WhiteVision. Na een initieel gesprek kwam er een specialist van WhiteVision langs om een presentatie van de oplossing te houden. Kort daarop was de samenwerking een feit: Feenstra en van Goor besloot om inkomende facturen te gaan verwerken met de software van WhiteVision, die geschikt is voor zowel het scannen als het routeren (workflow) van facturen. Na een vlotte implementatie kon het bedrijf de oplossing direct in gebruik nemen.

De voordelen van Whitevision

  1. Efficiënter werken op de administratie-afdeling
  2. Snellere factuurverwerking met Online OCR
  3. Beter en sneller overzicht van inkoop en verkoop
  4. Eenvoudig accorderen van facturen met de geïntegreerde Whitevision-workflow
  5. Zeer gebruiksvriendelijke oplossing

“Wij hebben erg veel baat bij de oplossing van Whitevision, omdat alles nu een stuk efficiënter verloopt binnen ons bedrijf,” vertelt Rienk Feenstra, directeur van Feenstra en van Goor. Dat het bedrijf meer bereikt met minder inspanning, is duidelijk merkbaar:

“Vroeger moesten we alles handmatig invoeren. Dat kostte ontzettend veel tijd. Nu komen alle gegevens netjes in het juiste project terecht – en ze staan direct waar ze moeten staan.” Daardoor is er meer mankracht over voor andere zaken. Ook verlopen interne processen gestroomlijnder en prettiger: “Voor ons is het verwerkingsproces van inkomende facturen niet alleen makkelijker, maar ook effectiever geworden. De oplossing van Whitevision geeft ons meer rust. Kortom, wij zijn er heel content mee!”

“Een efficiëntieslag, enorme tijdbesparing en meer mankracht over voor andere zaken: wij zijn heel content met Whitevision.”

“Voor ons heeft de oplossing van Whitevision meerdere voordelen gebracht,” vertelt Rienk. Zijn bedrijf gebruikt Online OCR en de workflow van WhiteVision voor het verwerken van inkomende facturen. “We hebben één boekhoudster en drie financiële medewerkers. Zij worden aanzienlijk ontlast, omdat ze veel sneller een beter overzicht hebben van wat er wordt ingekocht en verkocht.”

Dat het intern accorderen van facturen via de Whitevision-workflow geschiedt, zorgt voor veel efficiëntie: “Vroeger hadden we een map die van A naar B ging totdat iedereen de factuur had gecorrigeerd en geaccordeerd. Nu krijgt elke betrokken medewerker netjes een melding in zijn scherm waarin alle instructies staan. Dat geeft meer overzicht.”

“Whitevision werkt goed samen met BouwOffice, het pakket dat wij al gebruikten,” vertelt Rienk. En de gebruiksvriendelijkheid van de oplossing valt in de smaak bij Feenstra en van Goor. “Het implementatieproces verliep soepel. Er kwam een consultant van WhiteVision langs om alles correct te installeren.” Na een dagje implementatiewerk kon het bedrijf aan de slag.” Er was absoluut geen grote leercurve. In de gehele periode dat we de oplossing van Whitevision gebruiken, hebben we eigenlijk maar één vraag gehad. Omdat deze technisch van aard was, hebben we de supportafdeling ingeschakeld. Sindsdien weten we wat het probleem is, dus wanneer het zich voordoet, kunnen we het zelf oplossen. Whitevision heeft ons daar heel goed bij geholpen.”

“Whitevision biedt een hele goede tool die wérkt.”

De medewerkers van de administratie-afdeling die contact hebben met Whitevision, vinden dat de samenwerking professioneel en aangenaam verloopt. Rienk: “Op vragen en opmerkingen wordt snel en netjes gereageerd, zodat wij weer verder kunnen.”
Rienk’s eindoordeel over Whitevision? “De oplossing is gewoon een hele goede tool die wérkt. Als ik bekijk hoe het tot nu toe allemaal is gegaan, blijven wij er zeker mee werken.”

Andere bedrijven raadt Rienk absoluut aan om ook met Whitevision te gaan werken: “De oplossing onttrekt je een hoop arbeid en je werkt er ontzettend makkelijk mee. Uiteindelijk kan je hierdoor alleen maar efficiënter gaan werken.” En dat is natuurlijk het streven van iedere organisatie!“

“Soepel implementatieproces voor een gebruiksvriendelijke oplossing”
Sfeerfoto Malou - Renee

Wil jij jouw proces slimmer inrichten?

april 2024

Tijd om je aan te sluiten bij het Peppol-netwerk? Dít moet je weten!

Van steeds meer kanten hoor je over het Peppol-netwerk. Misschien ontvangt en verstuurt jouw organisatie af en toe ook al facturen via Peppol. Of je bent je momenteel aan het oriënteren op een goede ‘Peppol-aanpak’. Is dit het juiste moment voor jou om je bij het Peppol-netwerk aan te sluiten? En wat houdt dat nu eigenlijk precies in? In deze blogpost zetten we de belangrijkste ‘Peppol-feiten’ voor je op een rij!
Artikel lezen
maart 2024

Op de kunstmatige-intelligentie-trein springen? Zó profiteren inkoop en finance van AI

Op het gebied van kunstmatige intelligentie (ook wel ‘Artificial Intelligence’ of, afgekort, ‘AI’ genoemd) gebeurt ontzettend veel. Van meetings samenvatten tot video’s produceren: bots kunnen steeds meer. De tools vliegen je om de oren. En nu de wereld steeds slimmer wordt, wil jij vanuit de inkoop- of financeafdeling óók best graag op de kunstmatige-intelligentie-trein springen. Maar dan wel op zó’n manier dat je jouw werk er makkelijker mee maakt. In jouw geval betekent dit waarschijnlijk dat je repetitieve, saaie taken wilt automatiseren. Zo kan je je immers focussen op werkzaamheden die je leuk vindt en die jou meer uitdaging bieden. Maar welke mogelijkheden zijn nu écht interessant voor de inkoop- en financeafdelingen?
Artikel lezen
maart 2024

Mag je facturen digitaal bewaren?

Facturen digitaal bewaren: je hoort er steeds meer over, maar je kampt met de nodige vragen. Want mag dit eigenlijk wel? En zo ja, waar begin je dan? Hoewel er voor het digitaal boeken van inkoopfacturen tegenwoordig slimme oplossingen bestaan, is het archiveringsproces binnen veel organisaties nog steeds papiergebonden. Menig financieel-administratief medewerker is anno 2019 nog altijd veel tijd kwijt aan het opbergen van inkoopfacturen in mappen, die worden bewaard in kasten op het kantoor. Zo’n papieren archief maakt het terugvinden van een factuur op een later tijdstip óók een tijdrovende taak. Herkenbaar? Dan overweeg je misschien een efficiënter alternatief: facturen digitaal bewaren. Maar waarmee moet je rekening houden als je overstapt op een digitaal archief?
Artikel lezen

123